خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش‌های آبی- کازان؛

عناوین 14 و 17 جهان برای شناگر بزرگسال ایران/فتاپور رکوردار شد

شناگر کشورمان در مسابقات بزرگسالان قهرمانی‌جهان در کازان روسیه ضمن کاهش رکورد ملی به 2 عنوان چهاردهمی و هفدهمی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقابت‌های شنای بزرگسالان جهان(پیشکسوتان) بلافاصله پس از رقابت‌های جهانی در رده سنی 25 سال به بالا با شرکت بیش از 100 کشور جهان در کازان روسیه برگزار شد.

محمدحسین فتاپور شناگر کشورمان که با هزینه شخصی به عنوان شناگر مستقل در مسابقات‌جهانی شنای بزرگسالان کازان شرکت کرده بود، در رقابت‌های رده سنی 60 تا 64 سال و در ماده 50 متر پروانه با ثبت زمان 35 ثانیه و 96 صدم ثانیه ضمن کاهش 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه‌ای رکورد ملی بزرگسالان ایران (رکورد پیشین این ماده با زمان 41 ثانیه و 44 صدم ثانیه متعلق به محسن متقی بود) در جایگاه هفدهم جهان قرار گرفت.

وی همچنین در ماده 100 پروانه با ثبت زمان یک دقیقه و 40 ثانیه و 98 صدم ثانیه در رده چهاردهم جهان ایستاد.

شناگر 60 ساله کشورمان که سابقه حضور در تیم شنای دانشگاه‌تهران را نیز دارد، درباره حضور در مسابقات جهانی کازان گفت: شخصا علاقه‌مند بودم در رقابت‌های جهانی شرکت کنم و به همین دلیل با هزینه‌شخصی در این مسابقات شرکت کردم و خوشبختانه به 2 جایگاه خوب جهانی هم دست یافتم که می‌تواند برای شنای بزرگسالان ایران دستاورد ارزشمندی باشد.

فتاپور درباره عملکرد شناگران کشورمان در مسابقات جهانی کازان روسیه گفت: به نظرم شناگران ما دچار استرس زیادی بودند و کاملا تحت‌تاثیر جو مسابقات قرار داشتند و همین مسئله در عملکرد آنها تاثیر منفی گذاشت و باعث شد کیفیت واقعی خودشان را نداشته باشند.

رکوردار شنای بزرگسالان کشورمان درباره برگزاری مسابقات این رده‌سنی گفت: مسابقات شنای بزرگسالان در کنار جشنواره‌های سالیانه برگزار می‌شود و این رقابت‌ها فرصت مناسبی است تا شناگران بزرگسال دور هم جمع شوند و رقابت سالم و با نشاطی را برگزار کنند.

کد خبر : ۲۹۷۶۲۰