خبرگزاری کار ایران

با برگزاری مراسمی صورت گرفت؛

تشکیل کمپین‌آب با حضور جعفری‌جوزانی، معروف و روزبهانی

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۶۸۶

مسعود جعفری‌جوزانی و احسان روزبهانی به عنوان سفیران آب ایران انتخاب شدند و از طرف وزیر نیرو، لوح سفیر «آب» به آنان اهدا شد.

به گزارش ایلنا، بعد از انتخاب «سعید معروف» کاپیتان تیم ملی والیبال به عنوان سفیر آب، «مسعود جعفری‌جوزانی» نویسنده و کارگردان سینمای ایران و «احسان روزبهانی» قهرمان بوکس ایران و آسیا، از طرف «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو به عنوان سفیران‌آب ایران انتخاب شدند و لوح‌های سفیران «آب» را از دست وزیر نیرو دریافت کردند.

در لوحی که از طرف «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو به سفیران «آب» کشور داده شد، ذکر شده است: آب مایه حیات است و بقای انسان، ارتقای رفاه و توسعه اقتصادی، در گرو دسترسی به منابع آب کافی و سالم است. در حال حاضر مناطقی از جهان و از جمله میهن عزیزمان ایران، به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم، از نظر منابع آب دچار محدودیت‌های جدی است.

از طرف دیگر به دلیل عدم استفاده کارا از منابع آب و نیز ورود آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی و فاضلاب‌های شهری به محیط، منابع به تدریج دچار آلودگی می‌شود. نجات‌زمین در گرو آگاهی و عزم و اراده همه ساکنین کره‌خاکی برای حفاظت کمی و کیفی از منابع آب است.

به همین جهت شایسته است جنابعالی به عنوان سفیر آب، پیام ایران -مهد کهن‌تمدن- را درخصوص ضرورت تلاش یکپارچه همه مردم جهان برای آگاه‌سازی آحاد جامعه به وضعیت منابع آب، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آبـ انعکاس اهمیت و جایگاه راهبردی آب در آینده جوامع بشری و همچنین جلوگیری از آلودگی منابع آب به مردم کشور عزیزمان و همچنین مردم دیگر کشورهایی که حضور خواهید داشت، ابلاغ نمایید. موفقیت، پیروزی و شادکامی شما را از درگاه خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.»    

مسئله آب، تنها مختص به ایران نیست

مسعود جعفری جوزانی هم در این مراسم گفت: افتخار بزرگی است کنار شما هستم. امروزه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و منتقدین می‌توانند به خوبی بسترسازی فرهنگی را در جامعه فراهم کنند. امیدوارم با این انتخاب، بتوانیم کارهایی در زمینه آب انجام بدهیم. مسئله آب، تنها مختص به ایران نیست و شامل کشورهای دیگر هم می‌شود و در واقع زنجیره به هم پیوسته‌ای است. از دولت تشکر می‌کنیم در زمینه آب، این نوع مدیریت را در کشور جا می‌‌اندازند که با مردم صادقانه برخورد بکنند

وی همچنین گفت: در حقیقت ارزش رسانه بر هر موشک، سلاح و ارتشی در امنیت کشور می‌تواند برتری داشته باشد. رسانه حرف اول را می‌زند و امروزه وقتی که می‌خواهند حرفی را جا بیندازند تمام رسانه‌های جهان با شگردهای خاصی این حرف را که تا دیروز کسی از آن خبر نداشت و حتی به دروغ می‌توانند به خوبی آن را در افکار عمومی مردم جهان جا بیندازند.

این نویسنده و کارگردان سینمای ایران در پایان تأکید کرد: با صداقتی که از اصحاب رسانه ایران سراغ دارم؛ امیدوارم از این رسانه‌ها به خوبی و درستی استفاده بشود.

آب هست، ولی کم هست

همچنین احسان روزبهانی قهرمان بوکس ایران و آسیا در ادامه این مراسم گفت: روز خبرنگار را به همه خبرنگارهای عزیز تبریک می‌گویم؛ «آب هست، ولی کم هست»، هوای دوستان و همسایه‌های‌مان را داشته باشیم.

تشکیل کمپین آب با حضور جعفری‌جوزانی، معروف و روزبهانی

در ادامه این مراسم، «ناصر شفق» مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و رسانه‌ای نیز گفت: در راستای اقداماتی که وزارت نیرو انجام داده؛ بحث سفیران «آب» ایران را مطرح کردیم و در این زمینه حدود 3 ماه پیش «سعید معروف» کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان و هم اکنون هم 2 چهره بسیار بزرگوار و شایسته کشور عزیزمان ایران به عنوان سفیر «آب» انتخاب شدند.

وی همچنین گفت: «مسعود جعفری جوزانی» نامی آشنا برای همه فرهنگ‌دوستان ایرانی است؛ ایشان جزو کارگردانان ارزشمند ایران به شمار می‌روند که فیلم‌های ماندگاری در تاریخ سینمای ایران و همچنین سریال موفق و تاریخی «در چشم باد» را کارگردانی کرده‌اند. دیگر سفیر آب ما احسان روزبهانی پسر دوست‌داشتنی هستند که پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در جهان به اهتزار درمی‌آورد و به من قول داده مدال طلای المپیک «ریو» در برزیل را بگیرد و می‌خواهد سفیر خوب آب مان بشود.

ناصر شفق در پایان تأکید کرد: امیدوارم این عزیزان که سفیران شایسته آب ما هستند؛ واقعاً با توجه به شایستگی‌هایی که دارند بتوانیم از نفوذ کلام و جایگاه‌شان در زمینه مصرف بهینه آب برخوردار باشیم. با حضور این عزیزان، کمپین آب در کشور تشکیل شده و حرکت جدیدی برای نجات ایران از بی‌آبی آغاز شده و این حرکت دلنیشن و افتخاری سرآغاز یک جامعه مطلوب در کشور را نوید می‌دهد. امیدواریم در این زمینه و با حمایت و همراهی مردم، کشور عزیزمان را از بحران بی‌آبی این عنصر حیاتی نجات بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز