خبرگزاری کار ایران

مشایی: برای فعالیت‌های مطالعاتی به رامسر می‌روم / شریف‌زاده: مشایی و احمدی‌نژاد هر هفته جلسه دارند

کد خبر : ۲۳۹۹۱۷

در حالیکه برخی نزدیکان محمود احمدی نژاد اصرار دارند اسفندیار رحیم مشایی دیگر با او ارتباط کاری ندارد برخی دیگر از یاران رئیس جمهور سابق که رسانه‌های اصولگرا آنها را جریان انحرافی می ‌امیدند تاکید می‌کنند محمود و اسفندیار همچنان ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید، در حالیکه بعد از خداحافظی محمود احمدی‌نژاد از قدرت جریان نزدیک به او تلاش‌های مضاعفی برای زمینه سازی جهت بازگشت این جریان به قدرت آغاز کرد اما از آنجا که نگاه حاکمیت به این جریان به مانند گذشته به واسطه عملکرد اسفندیار رحیم مشایی نبود، اطرافیان رئیس جمهور سابق مصلحت را در این دیدند درخصوص ارتباط محمود و اسفندیار مطالب مختلفی مطرح کنند.
بهمن شریف‌زاده از جمله نزدیکان به احمدی‌نژاد و مشایی است او در گفت وگو با روزنامه شرق برخی ادعاها مبنی بر کنار گذاشتن مشایی از سوی احمدی‌نژاد و جدایی این دو را تکذیب کرده و تاکید می‌کند که مشایی و احمدی‌نژاد هر هفته جلسه دارند.
همزمان سایت متین نیوز که تلاش دارد خود را حامی گفتمان سوم تیر بنامد در خبری مدعی تودیع اسفندیار رحیم مشایی از هیات امناء دانشگاه ایرانیان شد. این سایت خبری در ادامه این خبر به نقل از یک منبع مطلع نوشت: «مراسم تودیع آقای مشایی از هیئت امناء دانشگاه ایرانیان در سالن اجتماعات دانشگاه ایرانیان در خیابان کبیری طامه برگزار شد. در این مراسم آقای احمدی نژاد ضمن ابراز تاسف از جدایی مشایی از دانشگاه ایرانیان برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد. مشایی نیز در این جلسه ضمن خداحافظی با همکاران دانشگاه ایرانیان اعلام کرد که برای بهتر دنبال کردن فعالیتهای مطالعاتی خود قصد دارد از تهران به رامسر نقل مکان کند. در این جلسه دکتر صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت دهم و هضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان عضو جایگزین مشایی در هیئت امناء دانشگاه ایرانیان معرفی شد.»
از سوی دیگر مسعود زریبافان یکی دیگر از نزدیکان احمدی نژاد در گفت‌وگو با خبرآنلاین می گوید مصلحت نیست احمدی نژاد به قدرت برگردد.
او در پاسخ به سئوالی درباره ورود احتمالی اعضای کابینه احمدی نژاد به انتخابات مجلس آینده گفت: نمی دانم، هرکسی صاحب اختیار است که هر تصمیم سیاسی برای خودش بگیرد و این فی نفسه اشکالی ندارد.
وی همچنین در خصوص احتمال بازگشت محمود احمدی ‌نژاد به قدرت گفت: نمی دانم. بعید می دانم ایشان برگردد؛ به مصلحت هم نمی دانم، نه به مصلحت خود ایشان می دانم نه به مصلحت نظام.
رئیس سابق بنیاد شهید تصریح کرد: من قبلا هم گفته ام که ورود افراد برای دور بعد به عرصه سیاست اشتباه است، حالا این فرد می خواهد هاشمی و خاتمی یا احمدی نژاد باشد.
وی افزود: هر فرد یک دوره ای دارد و باید سعی کند در دوره ای که توفیق خدمت پیدا کرده است، خدمت خود را انجام و برود و عرصه را باز کند تا افرادی جدید با ایده‌های نو بیایند در عرصه کار کنند و چرخش نخبگان صورت بگیرد.
زریبافان تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم کرد که جامعه و افراد رشد کنند؛ به عنوان مثال آقای احمدی نژاد دو دوره رئیس جمهور بود، هشت سال دوشیفت و سه شیفت کار کرده و به جای روزی ۸ ساعت ۱۸ ساعت کار کرده است، هر کاری هم که بلد بوده انجام داد. حالا باید اجازه بدهد افراد دیگری بیایند؛ لذا آمدن مجدد این گونه افراد، نه خوب است و نه به صلاح خود آنها و نه به صلاح کشور است.
این عضو کابینه دهم ادامه داد: ‌مصلحت کلی ایجاب می کند که نیروهای جدید با افکار و ایده های جدید بیایند. چون زمان در حال پیش رفتن است و باید تحول باشد و اگر کسی فکر کند که اول و اخر کشور خود اوست درست نیست، لذا من این کار را به صلاح نمی دانم.
به نظر می رسد اطرافیان رئیس جمهور سابق و تیم رسانه‌ای او برای محو نشدن احمدی‌نژاد از فضای سیاسی ایران هر از چند گاهی مبادرت به انتشار اخبار ضد و نقیض در ارتباط با رابطه مشایی و احمدی‌نژاد می‌کنند تا زمینه برای بازگشت رئیس جمهور سابق به قدرت فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز