خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

ایران یک - روسیه 3/ اولین و آخرین پیروزی تزارها برای بقا در سطح اول!

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۳۴۵

تیم روسیه با برتری 3 بر یک برابر ایران اولین و آخرین پیروزی خود را در لیگ جهانی 2015 به دست آورد..

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2015 ساعت 21 امشب در سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد.

موزرسکی مهارناپذیر!

با توجه به پیروزی شب گذشته لهستان برابر ایالات متحده و مشخص شدن وضعیت گروه B‌ این دیدار برای ایران حکم یک بازی تدارکاتی را پیدا کرد. در آن سوی میدان این دیدار آخرین تیر در ترکش روس‌ها برای بقا در سطح اول بود. ایران باز هم با فشار تماشاگران خود در امتیازات اول بازی خوب کار کرد و در وقت استراحت فنی نخست با حساب 8 بر 5 از حریف پیش افتاد.

در ادامه روسیه شرایط بهتری پیدا کرد. این تیم که باز هم موزرسکی را از ابتدا به میدان فرستاده بود  از غیبت مورس، پشت‌خط‌زن خود رنج می‌برد. روس‌ها با باز خوب ساوین و فیزیک مناسب موزرسکی در تکنیکال تایم دوم اختلاف را به حداقل رساندند تا امتیاز 16 بر 15 به سود ایران روی اسکوربورد ثبت شود.

روسیه که چیزی برای از دست دادن نداشت در ادامه از اشتباهات بازیکنان ایران نهایت استفاده را برد و ضمن پیش افتادن از ایران، با تیم کشورمان فاصله 2 امتیازی هم ایجاد کرد. فاصله‌ای که تا پایان ست نخست باقی ماند و روسیه با نتیجه 25 بر 23 به پیروزی رسید.

 

تنوع در حمله و قدرت‌نمایی معروف

برتری روسیه در ست نخست باعث شد بازیکنان ایران حریف را جدی‌تر بگیرند.  معروف در این ست بیشتر سرعتی‌‌زن‌های ایران را راه انداخت تا ضمن خارج کردن مدافعان روی تور روسیه، دریافت‌ این تیم را هم پشت یک‌سوم به هم بریزد. کاپیتان با نظم دادن به شعاع حملات ایران و تنوع طراحی در حملات، برتری را به اردوی ایران بیاورد. بازی خوب موسوی و عبادی‌پور هم در کنار مانورهای تماشایی معروف کار تیم مهمان را سخت کرد. این ست بالاخره با برتری 25 بر 19 ایران به پایان رسید تا دو تیم در ست شماری یک بر یک مساوی شوند.                                                                                               

 

روسیه که خطر سقوط را نزدیک رگ گردن خود می‌دید، ست سوم را با برنامه آغاز کرد. روس‌ها این بار سعی می‌کردند بازی را روی تور بکشند تا از برتری قدی خوداستفاده کنند. حضور ولیچ و موزرسکی این برتری را به راحتی در اختیار روس‌ها قرار می‌داد. ساوین در این ست هم به بازی کم‌نقص خود ادامه داد. شاگردان کواچ اما در این ست یکی از نمایش‌های ضعیف امسال خود را ارائه کردند. اشتباه‌های متعدد در دفاع و حمله و از دست دادن سرویس‌های قدرتی، این فرصت را به روس‌ها می‌داد تا فاصله امتیاز خود را بیشتر و بیشتر کنند. در پایان روسیه این ست را هم مانند ست نخست به سود خود تمام کرد تا با برتری 25 بر 18 در ست سوم، با روحیه خوبی به استقبال ست چهارم برود.

 

نخستین برد روسیه!

ست چهارم با برتری روسیه آغاز شد. شاگردان کلمکین با همه وجود برای برتری در این ست و این بازی به میدان آمدند. آن‌ها در ابتدای این ست چند امتیاز عقب افتادند اما در ادامه با کارخوب موزرسکی که بیش از بازی‌های گذشته باتیم‌اش هماهنگ بود، بازی را در دست گرفتند و فاصله 5 امتیازی هم در اواسط این ست با میزبان ایجاد کردند. تلاش شاگردان کواچ در امتیاز 21 نتیجه داد و دو تیم در این امتیاز به تساوی رسیدند اما روسیه یک بار دیگر در امتیازات پایانیبی نقص بازی کرد تا با برتری 25 بر 21 به پیروزی 3 بر یک برسد و در سطح باقی بماند.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان،‌ همراه محمدرضا داورزنیست ، رئیس فدراسیون والیبال، همچنین فابیو ازودو، مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی والیبال، مهمانان ویژه این دیدار بودند.

درحالی که یکساعت تا شروع این دیدار باقی مانده بود بیش از نیمی از ظرفیت سالن خالی بود و تماشاگرانی هم که وارد سالن شده بودند روی پله ها مستقر نشده بودند.

* با توجه به نرفتن تیم ملی ایران به مرحله بعد، تماشاگران هم از انگیزه کمتری برای تشویق برخودارند به همین خاطر مسئولان برگزاری تلاش می کنند با پخش سرودهای شاد آنها را به تشویق ترغیب کنند.

* تیم های ملی والیبال ایران و روسیه هم که هر دو نتوانسته اند به مرحله بعد صعود کنند دیرتر از زمان مقرر برای گرم کردن وارد سالن شدند.

*امشب هم چند نفر ا هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران مانند شهرام حقیقت‌دوست، مهدی پاکدل و حسین مهری در جایگاه ویژه هنرمندان بازی را از نزدیک دیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز