خبرگزاری کار ایران

انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸

ترکمنستان یک - ایران یک؛ آغاز ناامیدکننده در داش‌آغوز/ تداوم طلسم ترکمنی!

دیدار تیم‌های فوتبال ترکمنستان و ایران با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های ترکمنستان و ایران از مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 ساعت 17:30 امروز با حضور حدود 20 هزار تماشاچی، با قضاوت عبدالجمال جمعه در ورزشگاه داش‌آغوز آغاز شد.  با آغاز این دیدار ملی‌پوشان کشورمان بازی را در دست گرفتند و روی دروازه حریف فشار آوردند.

 تیم ایران با ترکیب علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محمد حسین کنعانی‌زادگان، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مسعود شجاعی، وحید امیری، مهدی ترابی و سردار آزمون به میدان رفت.

تنها 4 دقیقه پس از سوت آغاز این دیدار، نفوذ سردار آزمون به محوطه جریمه حریف با ضربه زمینی دقیق وی همراه شد تا توپ به قعر دروازه میزبان برود و تیم کشورمان یک بر صفر از حریف پیش بیفتد.

دقایق 14 و 15 ترکمنستانی‌ها روی دروازه ایران خطرناک ظاهر شدند که حقیقی هر 2 موقعیت این تیم را ناکام گذاشت.

دقیقه 16  سردار روی ارسال حیدری با ضربه سر دروازه ترکمن‌ها را تهدید کرد اما ضربه آزمون تیر دروازه ترکمن‌ها را به لرزه درآورد. از این لحظه به بعد میزبان خود را در زمین پیدا کرد و مهاجمان این تیم در چند نوبت روی دروازه ایران خطرناک ظاهر شدند.

در حالی 45 دقیقه نیمه نخست به پایان رسیده بود و بازی در وقت‌های تلف‌شده دنبال می‌شد، ساخاروف از ضعف حاج‌صفی استفاده کرد و با دریبل وی توپ را به دهانه دروازه ایران فرستاد تا روسلان مینگازوف دروازه خالی ایران را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

نیمه نخست این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید. تیم ایران در نیمه دوم برای رسیدن به گل برتری، بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و مهدی طارمی هم به خط حمله اضافه شد.

  حملات پراکنده ایران در نیمه دوم به جایی نرسید تا شاگردان کی‌روش در نخستین گام از مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 با تساوی برابر ترکمنستان، آغازی ناامیدکننده داشته باشند.

ایران در 6 بازی اخیر خود برابر ترکمنستان 2 برد، 2 تساوی و 2 باخت به دست آورده است. آخرین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در خاک ترکمنستان مربوط به 22 سال پیش می‌شود.

نتایج و برنامه کامل دیدارهای امروز و امشب هفته دوم مقدماتی جام‌جهانی به این شرح است:

گروه A: تیمور شرقی صفر – امارات یک

گروه D: گوام 2 – هند یک

گروه A: مالزی صفر  – فلسطین 6

گروه B: بنگلادش یک – تاجیکستان یک

گروه B: قرقیزستان – استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰

گروه C: بوتان صفر  – چین 6

گروه C: هنگ‌کنگ 2 – مالدیو صفر

گروه D: ترکمنستان یک – ایران یک

گروه E: ژاپن صفر – سنگاپور صفر

گروه E: کامبوج صفر – افغانستان یک

گروه F: چین‌تایپه صفر – تایلند 2

گروه G: میانمار صفر  – کره جنوبی 2

گروه G: لائوس صفر  – لبنان 2

گروه H: کره شمالی 4 – ازبکستان ۲

گروه H: یمن – فیلیپین، ساعت ۲۰:۳۰

گروه‌بندی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا 2019 در گروه‌های 8 گانه به این شرح است:

گروه اول: امارات- عربستان- فلسطین- تیمور شرقی -مالزی

گروه دوم: استرالیا- اردن- تاجیکستان- قرقیزستان- بنگلادش

گروه سوم: چین- قطر- مالدیو- بوتان- هنگ کنگ

گروه چهارم: ایران - عمان- هند- ترکمنستان- گوام

گروه پنجم: ژاپن- سوریه-افغانستان- سنگاپور- کامبوج

گروه ششم: عراق- ویتنام- تایلند- اندونزی- چین تایپه

گروه هفتم: کره جنوبی- کویت- لبنان- میانمار- لائوس

گروه هشتم: ازبکستان- بحرین- فیلیپین- کره شمالی- یمن  

در پایان این رقابت‌ها علاوه بر اینکه 12 تیم برتر راهی دور سوم رقابت‌ها(مرحله دوم گروهی)در بخش مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه می‌شوند. این تیم‌ها در 2 گروه 6 تیمی به کار خود برای رسیدن به جام‌جهانی ادامه ‌می‌دهند، همین 12 تیم خیلی زودتر از موعد مقرر و حدود 3 سال زودتر راهی جام ملت‌های آسیا 2019 خواهند شد.به این ترتیب با توجه به 24 تیمه شدن جام ملت ها در سال 2019 تکلیف نیمی دیگر برای حضور در این رقابت‌ها همچنان نامشخص می‌ماند.

در این بین 28 تیم باقی مانده از 40 تیمی که از دور اول مرحله گروهی وارد رقابت‌ها شده‌اند، در یک رقابت گروهی جدید برای حضور در جام ملت های آسیا 2019 به مصاف هم می روند. با مشخص شدن 12 تیم دیگر، در نهایت 24 تیم برتر جام ملت ها در دوره جدید مشخص خواهند شد. البته در صورتی که میزبان بعدی رقابت ها در جمع تیم‌های باقی مانده باشد این تیم به صورت خودکار راهی جام ملت‌ها می‌شود و فقط 11 تیم دیگر در نهایت شانس حضور در مرحله پایانی جام ملت‌ها را دارند.

کد خبر : ۲۸۴۲۹۷