خبرگزاری کار ایران

فساد در فوتبال قابل قبول نیست؛

هاشمی: منبع مالی استقلال و پرسپولیس بخش‌خصوصی است/ پولی بابت حق پخش دریافت نکردیم

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۶۹۹

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش از تکمیل 280 پروژه ورزشی در سال 93 خبرداد و گفت: پیش بینی کرده ایم این تعداد در سال جاری به 500 پروژه افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، سیدمناف هاشمی در نشست خبری صبح امروز سه شنبه 19 خردادماه در خصوص برنامه های توسعه ای وزارتخانه در حوزه زیر ساخت های ورزشی گفت: در موضوعات مرتبط با اماکن ورزش اتفاقات خوبی در سال 93 افتاد که 280 پروژه توسط وزارت افتتاح شد که از این تعداد 52 پروژه مربوط به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و الباقی مربوط به مدیران کل استان ها از اعتبارات ملی و استانی است.

وی ادامه داد: در سال 93 از 150 میلیارد تومان توانستیم نود میلیارد تومان وجه نقد دریافت کنیم و به شرکت توسعه نیز 90 میلیارد تخصیص یافت. در مجموع توانستیم 180 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم.

امیدواریم افتتاح پروژه ها در سال 94 به 500 پروژه افزایش یابد

معاون وزیر در خصوص پروژه های ورزشی نیمه تمام چنین توضیح داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود نظیر فروش اماکن و زمین های غیر کاربردی ورزش، واگذاری به بخش خصوصی و خیرین، استفاده از ظرفیت ماده 88 بخشی از مقررات دولت، بتوانیم درسال 94 اماکن ورزشی را که 280 پروژه آن در سال 93 افتتاح شد را به 500 پروژه در سطح کشور برسانیم.

وی در ادامه ازافزایش 39 درصدی اعتبارات عمرانی و جاری وزارت ورزش و جوانان خبرداد و گفت: ما در حوزه جاری نسبت به سال نود و سه 19 درصد رشد داشته ایم، یعنی از 210 میلیارد به 250 میلیارد تومان رسیده است.

هاشمی هچنین خاطر نشان ساخت: در حوزه عمرانی نیز 179میلیارد به 261میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از افزایش اعتبارات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز خبر داد و افزود: رقم تخصیصی این شرکت از 113 میلیارد به 185 میلیارد تومان رسیده است.

39 درصد در سال 94 افزایش اعتبار داشته ایم

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش با بیان این که در سال 94 در مجموع چیزی حدود 39 درصد به صورت متوسط افزایش اعتبار داشته ایم، افزود: متوسط اعتبارات وزارت خانه و شرکت توسعه از 527 میلیارد به 698 میلیارد تومان رسیده که رشد بسیار خوبی است.

وی یادآور شد: 3 ماه پایان سال نود و سه تخصیصی عمرانی اخذ نکرده ایم اما جاری را صددرصد دریافت کردیم. طبق تعهد ما به فدراسیون ها، حدود  95 درصد به صورت میانگین به فدراسیون ها پرداخت شده است که امیدواریم با رشد 20 درصدی(25 درصد فدراسیون‌های المپیکی، 10 درصد فدراسیون هایی که در حوزه ورزش قهرمانی کشور کار می کنند و تخصیص اعتبار گذشته به فدراسیون های باقی مانده) نسبت به سال گذشته همراه باشد.

200 نیروی انسانی را جذب خواهیم کرد

هاشمی یادآور شد: در خصوص منابع انسانی نیز تلاش کردیم از سوی سازمان مدیریت کشور مجوزی برای استخدام 100 نفر بگیریم که آبان ماه آزمون آن برگزاری می شود؛ همچنین با موافقت نوبخت 100 نفر دیگر یعنی در مجموع 200 مجوز کارشناسی و کارشناسی ارشد گرفتیم تا نیروی انسانی خود را تقویت کنیم.

معاون وزیر در ارتباط با دریافتی 3 ماهه اول سال در حوزه ورزش و جوانان گفت: ما 3 دهم اعتبارات خود را گرفته ایم که از این عدد 10 میلیارد و 800 میلیون تومان به فدراسیون ها دادیم و به دلیل شرایط خاص برخی از آن ها برای ورود به المپیک، 5 میلیارد تومان دیگر تا آخر هفته به این فدراسیون ها پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: تاکنون  15 میلیارد تومان به فدراسیون ها در سال 94 پرداختی داشته‌ایم و کمیته ملی المپیک هم تا آخر خردادماه اعتبار به فدراسیون ها تخصیص می دهد. امیدوارم ما نیز انتهای تیرماه بتوانیم 10 تا 15 میلیارد تومان هم به فدراسیون ها پرداخت داشته باشیم. سعی ما براین است که هر 2 ماه به فدراسیون ها پرداختی داشته باشیم که اگر نشد هر3 ماه این اتفاق خواهد افتاد.

هیچ پولی از حق پخش دریافت نشده است

وی در پاسخ به سئوالی درباره حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: هنوز پولی بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان لیگ و صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی در سال 93 پرداخت نشده و امیدواریم با پرداخت این رقم، قرارداد سال 94 نیز بین این دو سازمان بسته شود.

هاشمی درباره پیشنهاد مهدی تاج برای مشارکت سازمان لیگ با صدا و سیما در ساختن برنامه های ورزشی گفت: این مسئله هنوز در حد پیشنهاد است و تصمیمی گرفته نشده است.

تلاش می کنیم تاپایان سال سرانه ورزشی را به یک متر مربع برسانیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره افزایش سرانه ورزشی کشور گفت: در نظر داریم تا پایان سال مالی که 31 تیر 1395 است، سرانه ورزشی را که در حال حاضر حدود 70 سانتی متر است به یک متر افزایش دهیم.

معاون وزیر ورزش درباره حسابرسی فدراسیون ها گفت: حسابرسی فدراسیون ها در سال های 91 و 92 به پایان رسیده و برخی اشکالاتی که در این حسابرسی ها وجود داشت، شناسایی و به فدراسیون ها اعلام شده است. خوشبختانه با این حسابرسی بالای 50 درصد شکل و نظمی در مسائل مالی به وجود آمده است.

وی افزود: قرار است یک حسابرسی مشترک با پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود که ملاک عمل مجامع فدراسیون ها و ارزیابی وزارت از آنها باشد. این حسابرسی مشترک با مشارکت معاونت توسعه منابع مالی و پشتیبانی و مشاوران و بازرسی انجام می شود.

هاشمی گفت: هیچ فدراسیونی نبوده که در بحث حسابرسی با وزارت ورزش همکاری نکند.

بیشتر امور مالی سرخابی ها از طریق اسپانسر تامین شده است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دیروز یکی از مسئولان وزارت ورزش اعلام کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی ندارند اما مسئولان دو باشگاه از وجود مسائل مالی در این باشگاه ها حرف می زنند، گفت: در دوران مسئولیتم در این وزارت و به دلیل ممنوعیت قانونی که داشتیم، تاکنون رقمی به این دو باشگاه تخصیص داده نشده است و بیشتر امور مالی آنها از سوی حامیان مالی صورت گرفته است.

بزرگترین منبع تامین اعتبارات سرخابی ها از طریق بخش خصوصی است

معاون وزیر ورزش افزود: با توجه به بی‌نتیجه بودن مزایده چهارم و اینکه دوتیم به صورت موقت به وزارت ورزش و جوانان بازگشتند، بزرگترین منبع تامین اعتبارات سرخابی ها از طریق بخش خصوصی خواهد بود و اگر قرار است ما اعتبارات این دو باشگاه را تامین کنیم باید از طریق قانونی و به وسیله آیین نامه دولت این اتفاق رخ دهد.

 امیدوارم بتوانیم از طریق منابع مالی دیگر موضوع سرانه ورزشی را مرتفع کنیم

وی درباره اینکه وزارت ورزش به هیچ عنوان قصد ساخت اماکن ورزشی را ندارد گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد. هرچند ممکن است در بخش سرانه بی عدالتی هایی وجود داشته باشد اما هدف ما اتمام طرح های نیمه تمام و در کنار آن این است که بتوانیم از طریق منابع مالی دیگر موضوع سرانه را مرتفع کنیم.

هاشمی تاکید کرد  وزارت ورزش به هیچ عنوان قصد راه اندازی طرح عمرانی جدیدی را در کشور ندارد.

بزرگترین موضوع در  قراردادهای فاینانس توجیه اقتصادی است  

وی درباره طرح فاینانس (تسهیلات خارجی) که سال 92 بین وزارت ورزش و شرکت سیتیک چین به امضا رسید گفت: اصلی ترین موضوعی که در حال حاضر وجود دارد این است که بزرگترین موضوع در این نوع قراردادها توجیه اقتصادی است که هنوز در حوزه ورزش مانند پالایشگاه ها اقتصادی نشده که بتوان برای آن برنامه ریزی کرد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: اما این موضوع در دستور کار شورای اقتصاد قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم برخی طرح های کلان نیمه ورزشی را که ظرفیت اقتصادی هم دارند تامین کنیم.

 هیچ فسادی در فدراسیون ها برای ما قابل قبول نیست

وی در بخش پایانی نشست خبری خود درباره گزارش اخیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مبنی بر فساد در فوتبال گفت: وزارت ورزش به ورزش پاک اعتقاد دارد و هیچگونه فسادی برای ما قابل قبول نیست. گزارش هایی که اخیرا عنوان شده اگر محرز باشد، قطعا وزارت ورزش نیز از برخود با این فسادها حمایت خواهد کرد.  

هاشمی گفت: نسبت به تخلفاتی که گفته می شود در برخی فدراسیون ها وجود دارد به طور جدی بررسی می کنیم و اگر ببینیم تخلفی وجود دارد با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی درباره تعداد سفرهای برخی مسئولان ورزشی که عنوان شده خارج از روال قانونی است، گفت: با توجه به اینکه عضو شورای برون مرزی نیز هستم به دبیرخانه این شورا دستور دادیم تا گزارش هایی در این بار از سال 91 تا امروز را به ما ارائه دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوعی که از سوی کمیسیون اصل 90 مطرح شده را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره موضوع شفاف سازی قرارداد باشگاه های فوتبال گفت: قرار است این شفاف سازی امسال در دستور کار تمام باشگاه ها قرار بگیرد.

هاشمی درباره بدهی مالیاتی فوتبالیست ها گفت: با شفاف شدن قراردادها، این موضوع بر عهده خود بازیکنان قرار می گیرد و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان هیچ مسئولیتی نخواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز