خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران :

بیش از 3 هزار برنامه هفته زن در مازندران اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۷۶۳

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: بیش از یکهزار و 256 برنامه توسط مشاوران امور بانوان فرمانداری ها ،دستگاه های مختلف تدارک دیده شده است که در مجموع سه هزار و 197 برنامه درهفته بزرگداشت زن در استان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، مریم جمشیدی در نشست با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر، برگزار شد، اظهار داشت:  سلامت روحی و جسمی و همچنین تحکیم بنیان خانواده از الویت های مهم برنامه های  ششم توسعه قرار گرفته است.
وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی زنان فرهیخته در شهرستانها با حضور فرمانداران، مسابقات فرهنگی در دستگاه ها و  کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های است که در سال 96 به شمار می آید.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران،با بیان اینکه سلسله برنامه های آموزشی تحت عنوان خانه مهر را در سال جاری اجرایی کردیم، گفت:  شهرستان قائمشهر با اجرای 100کارگاه از شهرهایی بود که بیشترین میزان فعالیت در این بخش  را داشت.
وی  با اعلام اینکه 850 کارگاه آموزشی در سال جاری  در بحث تحکیم خانواده برگزار شده ، افزود:این میزان نسبت به مشابه سال قبل که 780 مورد بوده است افزایش داشته است.
جمشیدی از برگزاری 810 همایش و گردهمایی در سال جاری خبر داد وگفت: در سال جاری 900 جشنواره زوج های خوشبخت در سطح استان برگزار شد ضمن اینکه برپایی نمایشگاه ها هم با هدف  کمک به زنان کار آفرین مورد توجه قرار گرفته است.
وی، راه اندازی بازارچه دائمی را یکی از مهمترین مطالبات زنان کارآفرین استان نام برد و افزود:در سال 95 بازارچه دائمی در شهرهای  بابلسر و  تنکابن را افتتاح شد  و در آمل هم برای راه اندازی این بازارچه درجایی مناسب کنگ زنی صورت گرفته است.
جمشیدی، با اشاره به راه اندازی سرای صنایع دستی برای زنان کارآفرین در ساری، گفت: در این بازاربا 20غرفه و مغازه  به صورت رایگان در اختیار زنان  کارآفرین قرار گرفته است.
وی هدف از راه اندازی نمایشگاه هایی همچون "مازرونی سره "حمایت از زنان کارآفرین، شناسایی فرهنگ بومی و غنی و سنتی مازندران، ایجاد فرصت برای افرادی که دنبال شغل هستند و تسهیل در ادامه فعالیت زنان کارآفرین دانست و افزود: این نمایشگاه ها در تمام مناسبت ها و فصول این نمایشگاه ها برپا می شود.
جمشیدی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی – اسلامی  در جهت حمایت از فرهنگ بومی است گفت: این نمایشگاه با وجود مشکلات پیش رو در حال حاضردر شهرستانهای استان با هدف نهادینه کردن عفاف و حجاب  برگزار می شود .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، ، ایجاد پارک ویژه بانوان را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد و از راه اندازی پارک بانوان قائمشهردر سال 95 خبر داد وافزود: در شهرهای فریدونکنار و بهشهر هم پارک ویژه بانوان شکل گرفته است.
وی، با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به موضوع سلامت بانوان و  تحکیم خانواده توجه شده است، گفت: در سال  جاری بیش از 2 هزار و 955 برنامه در بحث تحکیم خانواده اجرایی شده  که 850 برنامه در قالب کارگاه آموزشی بوده است.
جمشیدی ، تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق را از اهداف این مجموعه عنوان کرد و افزود: میزان طلاق در استان یک تا یک و نیم درصد کاهش داشته است.
وی، به تشریح برنامه های روز زن پرداخت وگفت: برنامه های این هفته با احتساب برنامه هایی که توسط فرمانداری های بیست و دو گانه استان در قالب کارگاه های آموزشی ، نشست ها، مراسم تجلیل و تقدیر ، اطلاع رسانی ها ، تبلیغات، بازدید ها ، خدمات و رفاهی، تبلیغات و افتتاحیه و اختتامیه برگزار می شود.
جمشیدی ادامه داد:  بیش از یکهزار و 256 برنامه توسط مشاوران امور بانوان فرمانداری ها ،دستگاه های مختلف تدارک دیده شده است که در مجموع سه هزار و 197 برنامه درهفته بزرگداشت زن در استان برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه 48 درصد طلاق در 5 سال نخست ازدواج انجام می گیرد ، گفت:  اثرات  منفی طلاق های عاطفی بر فرزندان و خانواده غیر قابل انکار است که به بخشی از برنامه های ما بر این بخش متمرکز شده است.
جمشیدی ادامه داد: در سال جاری  70 درصد مصوبات کارگروه تخصصی بانوان و خانواده اجرایی شده است.
وی به گسترش فضای مجازی  و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید، که در این رابطه گفتمان دانش آموزی در مدارس در قالب فضای مجازی آسیب ها و تهدید ها شکل گرفت.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به برگزاری یکهزار و 678 کارگاه آموزشی در حوزه آسیب شناسی، گفت: این کارگاه ها در حوزه اسیب شناسی و را ه های مقابله با آن پرداخته است.
وی ادامه داد: در حوزه ارتقاء سلامت زنان بیش از یکهزار و 816 برنامه در سال 95 در استان اجرا شده است.
جمشیدی به توانایی های بانوان در جامعه اشاره کرد و افزود: می طلبد تا زنان کارآمد و توانمند در انتخابات شورا ها شرکت کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز