خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری لرستان:

اشتغال مهمترین مولفه پیش‌گیری از وقوع جرایم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۹

اشتغال حتی با حداقل حقوق موجب کنترل درونی افراد می‌شود و زمینه بروز ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی را به نحو چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

جلسه شورای پیش‌گیری از وقوع جرم به ریاست رئیس کل دادگستری لرستان و با حضور اعضای شورای پیش‌گیری از وقوع جرم استان لرستان، به همت معاونت اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، رئیس کل دادگستری لرستان در این جلسه ضمن تاکید بر تعامل بیشتر دستگاه‌های متولی امر پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: موثر‌ترین راه‌کار پیشگیری از جرائم اشتغال است، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی با هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای عملی، اجرایی می‌شود.

«جعفر بدری» افزود: اشتغال حتی با حداقل حقوق موجب کنترل درونی افراد می‌شود و زمینه بروز ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی را به نحو چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این خصوص تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط امر اشتغال در پیش‌گیری از وقوع جرم مسوول هستند، البته اشتغال مبتنی بر آموزش صحیح و معتبر بسترساز اشتغال پایدار در جامعه است و به طور مستقیم در کاهش جرائم موثر می‌باشد.

بدری بیان داشت: توجه به آسیب‌های حوزهٔ خانواده و تشکیل کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در جهت کاهش طلاق و بروز ناهنجاری‌ها و جرائم متعاقب پدیده طلاق موثر است، در این زمینه آموزش‌های ویژه خانواده در محیط‌های آموزشی، عمومی، اداری و… در امر پیش‌گیری از این پدیده نامطلوب ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس شورای قضایی استان لرستان در این جلسه به اولویت‌بندی جرائم تاکید کرد: علت‌یابی، دست‌یابی به راه‌کاری پیش‌گیرانه و برنامه‌ریزی در کارگروه‌های تخصصی با حضور موثر کار‌شناسان و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در این جلسات از ضروریات پیش‌گیری از وقوع جرم است.

در این جلسه انصاری معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع دادگستری لرستان، بر برخورد قاطع دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با سارقان، خریداران اموال مسروقه و فروشندگان مواد مخدر تاکید نمود و گفت: پراکندگی صنوف در سطح شهر‌ها یک معضل اجتماعی است که با تجمیع و ساماندهی می‌توان نظارت دقیق‌تری بر اصناف داشت و از هر گونه سوء‌استفاده احتمالی و بروز جرائم جلوگیری کرد.

لازم در این جلسه مسوولان دستگاهای مختلف در خصوص جرائمی چون سرقت، مواد مخدر، طلاق و صنوف غیر مجاز به بحثو تبادل نظر پرداختند و مصوباتی را در دستور کار کمیته اجرایی شورای پیش‌گیری از وقوع جرم استان لرستان قرار دادند‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز