خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

اعتیاد بزرگترین تهدید برای بنیان خانواده‌ها است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۸۶

استاندار گیلان گفت: اعتیاد به مواد مخدر بزرگترین تهدید برای بنیان خانواده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی عصر دیروز در جلسه شورای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدررا بزرگترین تهدید برای بنیان خانواده‌ها و نوعی ناهنجاری‌ اجتماعی نظیر طلاق و وقوع جرم برشمرد.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در زمینه توزیع و مصرف مواد مخدر مستلزم تعامل همه دستگاههای فرهنگی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در تحقیقات علمی، پژوهشی و پیشگیری در بحث مبارزه با مواد مخدر کارگشا و مؤثر است، تصریح کرد: از این ظرفیت ها باید بیشترین استفاده را کرد.

وی برگشت اعتبارات پژوهشی گیلان را مربوط به سال های 91 و 92 دانست و ادامه داد: باید از این گونه اعتبارات در جهت تحقیقات و کارهای پژوهشی بخش های مختلف گیلان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری گیلان هم  در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 درصد زندانیان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از مجرمان مواد مخدر هستند، افزود : سرقت دومین جرم محکومان محبوس در زندانهای گیلان بوده که رابطه مستقیمی با پدیده اعتیاد دارد.

احمد سیاوش پور با بیان اینکه بسیاری از عوامل فردی و اجتماعی فرد را به سمت اعتیاد سوق می‌دهند، یادآور شد: بیشترین مجرمان مواد مخدر جوان و بیکار هستند و به لحاظ وضعیت معیشتی، فرهنگی، اعتقادی جزو افراد ضعیف جامعه محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز