خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

خسارت‌های آتش‌سوزی پاساژ قائم خرم‌آباد سنگین است/ عملکرد ضعیف شهرداری در زمینه ایمنی مجتمع‌های تجاری

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۲۵۹

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد گفت : خسارات آتش‌سوزی پاساژ قائم خرم‌آباد سنگین است و عملکرد شهرداری در خصوص ایمنی و تجهیز مجتمع های تجاری ضعیف است.

آرش راشدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد، با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در پاساژ قائم شهر خرم آباد اظهار داشت: پاساژ قائم یکی از پاساژهای قدیمی خرم آباد بوده که دچار آتش سوزی شد و مطابق ارزیابی اولیه مسئولان خسارت آتش سوزی پاساژ قائم این شهر سنگین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جریان این آتش‌سوزی خسارت قابل توجهی به پاساژ و همچنین اموال ساکنان آن وارد شده است، اظهار داشت: سیستم ایمنی و برق کشی مجتمع تجاری قائم خرم آباد مشکل دارد.
 
وی با بیان اینکه برای مهار آتش سوزی پاساژ قائم همه امکانات و تجهیزات شهرداری  به کار گرفته شد، اظهار داشت: متاسفانه تجهیزات شهرداری خرم آباد در حد تجهیزات استاندارد  یک مرکز استان نیست و در مهار آتش سوزی مشکلاتی بوجود آمد.
 

عملکرد شهرداری در خصوص ایمنی و تجهیز مجتمع های تجاری ضعیف است
رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد با بیان اینکه به رغم زحمات  و تلاش مسئولان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی خسارات زیادی وارد کرده است، افزود: تمامی انبار و کالاهای موجود در مغازه‌های این مجتمع دچار خسارت و آتش سوزی شده است.

آرش راشدی تصریح کرد: حدود 300 مغازه در این مجتمع وجود دارد که به طریقه غیر استاندارد و با پارتیشن بندی غیر اصولی مغازه ها تفکیک شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که مسئولان شهرداری مجوز بهره برداری به این گونه مکان ها را نداده یا فعالیت در آنها را تا رفع مشکل متوقف کنند،افزود: شهرداری‌بطور سالیانه عوارض نوسازی، ارزش افزوده، عوارض کسب و پیشه و ... را از اینگونه مجتمع‌ها دریافت می‌کند، اما در خصوص ایمنی آنها اقدام مناسبی نمی کند.

رئیس اتاق اصناف خرم آباد با بیان اینکه کسبه فعال در این پاساژ سال‌هاست در این محل کسب و کار دارند، افزود: با توجه به اینکه پاساژ قائم یکی از مجتمع های اصلی شهر خرم آباد بوده جابه‌جایی این پاساژ نیز مشکل است.
 
وی تصریح کرد:  باید نظارت بیشتری از جانب شهرداری بر روی این پاساژها باشد و انتظار می رود سالی یک بار یا چند سال یک بار مجوزهای بهره برداری بررسی شود چرا که سرمایه کلانی در این پاساژ ها انباشته شده و مسلما در چنین حوادثی کسبه به طور جدی متضرر می شوند.
 
 به گزارش ایلنا، شامگاه روز پنج شنبه ساعت 22 در مرکز شهر خرم آباد و مجتمع تجاری پاساژ قائم خرم آباد شعله های آتش زبانه کشید و دچار حریق شد، این آتش سوزی پس از حدود 10 ساعت صبح روز جمعه مهار شد، آتش سوزی پاساژ قائم خرم آباد از طبقه همکف شروع شده و به طبقات بالا سرایت کرد، هرچند در جریان این آتش‌سوزی همه خودروها و تجهیزات ایستگاه‌های آتش‌نشانی به کار گرفته شد اما مطابق برآورد اولیه خسارات زیادی به انبار و کالاهای موجود در این مجتمع تجاری وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز