خبرگزاری کار ایران

"در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته" کمیک ‌استریپ‌ شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۸۱۴

دو کتاب دیگر از مجموعه مصور «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست، توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو اثر «سوان عاشق» و «نام‌ جاها: نام» از مجموعه انتشار کمیک ‌استریپ‌های رمان مشهور «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست به‌ تازگی توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

«سوان عاشق» با اقتباس تصویرگری استفن اوئه و ترجمه کامران برادران و پیام میرزایی در 104 صفحه و قیمت 23 هزار تومان توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

«نام جاها: نام» نیز اثر دیگری است که در ژانر مصور رمان مشهور «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست را روایت می‌کند. این کتاب نیز با تصویرگری و اقتباس استفن اوئه و ترجمه شهریار وقفی‌‌پور توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

«نام‌ جاها: نام» در 52 صفحه با قیمت 17 هزارتومان به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب‌های مجموعه کمیک ‌استریپ‌های رمان «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست آمده است:

«مارسل پروست فرانسوی نویسنده نامدار اوایل قرن بیستم است که بسیاری از صاحب‌نظران او را از بهترین نویسندگان تمام اعصار می‌دانند. او عمده شهرتش را مدیون مجموعه هفت جلدی در جست‌وجوی زمان از دست رفته که حجمی نزدیک به ۴۰۰۰ صفحه دارد و حدود ۲۰۰ شخصیت مختلف را در خود جای داده است. بسیاری از شخصیت‌های این مجموعه برگرفته از زندگی حقیقی پروست هستند و پروست نگارش این مجموعه را سال ۱۹۰۹ در ۳۸ سالگی آغاز کرد و پیش از آن که موفق به بازبینی و ویرایش تمام مجموعه شود، از دنیا رفت. سه جلد آخر این مجموعه پس از فوت او و به گردآوری برادرش به چاپ رسیده‌اند.»

براساس تعریف ناشر در پشت جلد کتاب رمان مصور اینگونه تشریح شده است:

«رمان مصور همان‌طور که از نامش پیدا است گونه‌ای از ادبیات است که از ترکیب متن و تصویر پدید می‌آید. هرچند واژه رمان به آثار بلند داستانی اطلاق می‌شود، اصطلاح رمان مصور اصطلاحی است وسیع که می‌تواند آثار ادبی و غیرادبی مختلفی را دربرگیرد. در ایران به این گونه از ادبیات کمتر پرداخته شده و جدای از ادبیات کودک، شاید گونه طنز آن در قالب کمیک استریپ برای مخاطب آشناتر باشد. نشر چترنگ، برای نخستین‌بار در ایران آثار برجسته و کلاسیک جهان را به صورت رمان مصور منتشر کرده است. کتاب پیش‌رو و سایر کتاب‌های در دست چاپ این مجموعه، تلاشی است برای رواج این گونه ادبی، تا مطالعه آثار کلاسیک را برای مخاطبان مطبوع‌تر سازد.»

نشر چترنگ پیش‌تر نیز دو مجلد کمیک ‌استریپ‌ با نام‌های «کومبره» و «در سایه دوشیزگان شکوفا» را از مجموعه مصور «در جست‌وجوی زمان از دست‌رفته» مارسل پروست منتشر کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز