خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد خبر داد؛

ارسال ۶۵ درصد از منابع «طرح انتخاب کتابدار۲» به کتابخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۷۲۳

محمد اللهیاری از ارسال ۶۵ درصد از کتاب‌های «طرح انتخاب کتابدار ۲» به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: طرح «انتخاب کتابدار ۲» با مشارکت ۲ هزار و ۲۰۲ باب کتابخانه در سراسر کشور برگزار شد؛ با توجه به اینکه امکان ثبت درخواست در این طرح برای ۲ هزار و ۲۴۱ باب کتابخانه فراهم بود، این آمار حاکی از مشارکت ۹۸ درصدی کتابخانه‌های واجد شرایط در طرح انتخاب کتابدار است.

وی فراهم آوری و ارسال مجموع عناوین درخواستی این طرح را به تفکیک نیازمندی‌های هر کتابخانه، منجر به زمان‌بر شدن اجرای طرح و تأخیر در ارسال بسته‌های کتاب دانست و افزود: در حال حاضر فرآیند آماده‌سازی و ارسال کتب درخواستی هزار و ۴۳۴ باب از کتابخانه‌ها به پایان رسیده، که این تعداد ۶۵ درصد از کتابخانه‌ها را شامل می‌شود. مجموع نسخه‌های ارسالی به این کتابخانه‌ها ۱۵ هزار و ۵۰۱ نسخه کتاب بوده است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها با اشاره به اینکه فرایند خرید منابع موردنیاز ۱۵ درصد از کتابخانه‌های باقیمانده در حال انجام و ۲۰ درصد باقیمانده نیز خریداری و در حال بررسی و ارسال به کتابخانه‌های مقصد است، ابراز امیدواری کرد که فرآیند خرید و ارسال مابقی کتاب‌ها در کمترین زمان ممکن انجام پذیرد.

طرح انتخاب کتابدار ۲ در مردادماه سال ۱۳۹۵ در سطح کتابخانه‌های عمومی نهاد برگزار و برای دومین بار امکان انتخاب منابع کتابخانه‌ای با نظر کتابداران در این طرح فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز