خبرگزاری کار ایران

دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با اعضای کمیسیون فرهنگی

علیرضا مختارپور به‌منظور ارائه گزارش فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، عصر یک‌شنبه (یازدهم مهرماه) دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی؛ امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، مرتضی محمدزاده، مدیرکل امور مجلس و استان‌ها؛ هوتن والی‌نژاد، مدیرکل امور عمرانی؛ محمدهادی ناصری‌طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل امور فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافتند.

طی این نشست دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه داد؛ مختارپور با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: دستگاه‌های مختلفی چون وزارت آموزش و پرورش، صداوسیما و...  در این موضوع نقش دارند و همه باید در این جهت نقش خود را ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به افزایش حداقلی بودجه 1395 اعلام کرد: تاکنون با پیگیری‌های انجام شده توسط نهاد جهت تحقق منبع درآمد ماده 64 و نیم درصد درآمد شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت خیرین،  117 باب کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه شده است. علاوه بر این در باب تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها هم در این مدت شاهد اقدامات خوبی بوده‌ایم. این درحالی است که مطابق گزارش‌های منتشر شده از سال 2006 تاکنون 300 کتابخانه در یکی از کشورهای اروپایی تعطیل شده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های مثبت نهاد در این مدت تاکید کرد: تقویت نهاد کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد نظر همه نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی است و در این جهت از نهاد کتابخانه‌های عمومی حمایت خواهند کرد.

مشروح این جلسه در قالب یادداشتی از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منتشر می‌شود.

کد خبر : ۴۱۶۲۴۰