خبرگزاری کار ایران

نادرمقدس: ما انتظامی، کیارستمی و فرهادی را داریم

سینمای هنر و تجربه در شهرستان بابل با حضور اعضای شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه و فیلم‌سازان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نادر مقدس فیلم‌ساز مازندرانی که اداره این سینما را برعهده دارد، در سخنانی کوتاه گفت: میکروفن و سیم و بلندگو و سیستم سرمایشی نداریم اما سینما داریم. عزت الله انتظامی داریم. کیارستمی و اصغر فرهادی داریم

نادر مقدس با نام بردن از بزرگان سینمای ایران، سرمایه اصلی سینمای ایران را هنرمندان سینما و علاقمندان آن خواند: از یک سال پیش که بحث هنروتجربه در شورای مرکزی کانون مطرح شد تصمیم گرفتیم محلی برای نمایش فیلم‌های این گروه در مازندران راه اندازی کنیم. با یاری دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی و آقای جاودانی مدیرکل ارشاد استان موفق شدیم. از شورای شهر، آقای بیژنی شهردار و عباسی فرماندار و از همه مهمتر از جوانان شهر تشکر می‌کنیم.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان مازندران هم به جشنواره وارش که در این استان برگزار می‌شود اشاره کرد: جشنواره وارش محصول ایده و تفکر دوست خوبمان مهدی قربانپور است که هفده هجده سال پیش ایده آن را مطرح کرد و من آن زمان معاون اداره بودم. این جشنواره که امروز دیگر به نام مازندران و بابل ثبت شده را اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌کنیم و در سال ۹۵ دیگر جشنواره وارش را نخواهیم داشت و هزینه آن را می خواهیم صرف تولید کنیم تا در جشنواره آتی فیلم های بیشتری از فیلم‌سازان مازندرانی داشته باشیم.

پارسا مدیرکل برنامه و بودجه استان نیز روی صحنه آمد و در صحبت‌هایی کوتاه سیاست دولت در مواجهه با فعالیت بخش خصوصی در عرصه فرهنگ را تببین کرد: ایجاد فضای عادلانه رقابتی توسط دولت و انجام فعالیت توسط بخش خصوصی با انگیزه شخصی، شکل درست کاری است که باید دولت انجام دهد. دقت کنید که از انگیزه شخصی نام می‌برم و نه منفعت شخصی.

مدیرکل برنامه و بودجه استان اضافه کرد: هرجا پروژه دولتی داریم که بخش غیردولتی می تواند آن را تکمیل یا اداره کند، منتظر ورود این بخش هستیم. مثلا در پروژه ای دولت ۵ میلیارد خرج کرده و برای تکمیل به یک میلیارد دیگر نیاز است و آنجاست که کسانی که اهالی آن حوزه هستند و توانایی اداره یا سرمایه لازم برای تکمیل این پروژه را دارند به میدان بیایند.

پارسا اضافه کرد: مجتمع های فرهنگی – هنری دیگری هم داریم که نیمه تمام است. در حوزه ورزش ۱۵۰ استخر نیمه تمام داریم که برای خاتمه‌اش اعتباری نیست و اصلا اگر تمام شد با کدام نیرو و اعتبار اداره اش کنیم؟ وظیفه دولت بنگاه داری نیست بلکه ایجاد فضای رقابت است. در مازندران به اندازه ۱۲، ۱۳ سال پروژه نیمه تمام داریم و علاقمندان و فعالین بخش خصوصی برای مشارکت به سایت سازمان و دستگاه های ذیربط مراجعه کنند.

در ادامه کلیپی از فیلم مستند «زمناکو» ساخته مهدی قربانپور پخش شد و با حضور مسئولین از سه هنرمند بابلی مهدی قربانپور، محمدحسین مهدویان و پریناز ایزدیار تقدیر شد.

مهدی قربانپور گفت: سال ۸۳ این مجتمع فرهنگی -تفریحی که در آن حضور دارید به دست توانای یک سری آدم خوشنام و خوشفکر ساخته شد. البته کلنگ احداث این مجتمع ۲۷ سال قبل توسط  وزیروقت ارشاد زده شد. خوشحالم که این مجتمع را به هنر و تجربه اختصاص دادند و خوشحال‌ترم که دوست عزیزمان نادرمقدس و همسر گرانقدرش آن را اداره می‌کنند. از شهردار خواهشی دارم. می‌بینید که نسل جدیدی وارد عرصه هنر این شهر می‌شوند و از شهردار خواهش می کنم اجازه بدهید کنسرت موسیقی روی همین استیج برگزار شود.

بعد از صحبت‌های قربانپور، آنونس فیلم «ایستاده در غبار» پخش شد و محمدحسین مهدویان کارگردان این فیلم روی صحنه آمد. مهدویان گفت: من تازه از راه رسیده‌ام و کمتر از آقای قربانپور فرصت فکر کردن داشتم. اتفاق‌های خوبی در بابل می‌افتد و اکران هنروتجربه از بهترین اتفاق‌های فرهنگی چندسال اخیر شهر است. از آقای علم الهدی و همکارانش ممنونم که بابل را هم به جمع هنروتجربه اضافه کردند. هنروتجربه فرصتی برای فیلمسازان جوان و مستقل است که فضایی برای ارائه داشته باشند.

مهدویان در ادامه گفت: سینما را برای چیز دیگری جز خود سینما نمی‌خواهند و سینما برای پرتکاپو بودن به آنها نیاز دارد.

کد خبر : ۳۹۳۰۲۵