خبرگزاری کار ایران

تا پایان ماه مبارک رمضان؛

«فصل وصل» به باغ موزه دفاع مقدس می‌آید

عوامل نمایش «فصل شیدایی»، نمایش جدید «فصل وصل» را تا پایان ماه مبارک رمضان روی صحنه می‌برند.

به گزارش ایلنا، مرکز مُهنا در پروژه پیش روی خود نمایش میدانی و چندرسانه‌ای «فصل وصل» به کارگردانی سعید اسماعیلی را با حمایت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مدت 45 شب روی صحنه می‌برد.

مرحله پیش تولید این نمایش از هفته‌های گذشته شروع شده و اجرا از سوم خرداد ماه همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی در باغ موزه دفاع مقدس، آغاز می‌شود.

«فصل وصل» از چهار فصل تشکیل شده و با دوران صدر اسلام آغاز می‌شود؛ در این آیتم جاهلیت قبل از اسلام و زنده به گور کردن دختران با جاهلیت مدرن و کودک کشی آل سعود در بحرین پیوند می‌خورد و سپس به داستان بعثت پیامبر، مباهله و سرانجام غدیر خم ختم می‌شود.

در ادامه این نمایش با ورود به دوران معاصر، مبارزات شهید جهان آرا در دوران پیش از انقلاب تا به پیروزی رسیدن نهضت به تصویر کشیده می‌شود و یادی از ماجرای حمله به خرمشهر و مقاومت مردم غیور این منطقه خواهد شد.

سپس نمایش به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر می‌پردازد و در این بخش‌ها از شهدای خرمشهر یاد می‌شود.

فصل سوم به مقاومت مدافعان حرم در مقابل حملات داعش در حرم حضرت رقیه (س) اختصاص دارد و در این فصل روضه حضرت زینب نیز اجرا می‌شود.

فصل پایانی «فصل وصل» مربوط به دوران آخرالزمان، و به مباحثی چون گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، هجمه به اسلام و اسلام هراسی پرداخته می‌شود تا کار با رسیدن به فصل ظهور حضرت به پایان می‌رسد.

این نمایش از دوشنبه سوم خرداد به مدت 45 شب، هر شب ساعت 21 در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می‌رود و مثل دیگر اجراهای این گروه ورود مردم برای تماشای نمایش آزاد و رایگان است.

اثر قبلی این گروه با نام «فصل شیدایی» در جشن هنر انقلاب اسلامی به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری سال ۹۴ شناخته شد.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا به مدیریت علیرضا کوهفر، با کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری همراه است. باغ موزه دفاع مقدس، ناحیه مقاومت بسیج جماران و سازمان هنری رسانه‌ای اوج در تولید این پروژه همکاری داشته‌اند.

کد خبر : ۳۷۲۱۲۳