خبرگزاری کار ایران

رقابت پوسترهای خلیج فارس در یک جشنواره

دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس گفت: 764 اثر گرافیکی به دبیرخانه ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی پوستر خلیج فارس ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، محمد اردلانی (دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس) با بیان اینکه در مراحل مختلف انتخاب آثار 31 اثر در بخش مسابقه به نمایشگاه راه پیدا کردند؛ گفت: در بخش کارگاهی این جشنواره 70 نفر ثبت‌نام کرده و 20 نفر به کارگاه راه یافتند و با پیش‌بینی آثار مدعوین خارجی، بطور کلی 20 اثر در قالب پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی و طراحی روی لباس به نمایش گذاشته خواهد شد.

اردلانی اظهار کرد: هیات انتخاب آثار و هیات داوری این جشنواره از اساتید مطرح طراحی گرافیک کشورهایی همچون مصر، امریکا، یونان، اکوادور و کره‌جنوبی است.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس گفت: هشتم اردیبهشت ماه در آستانه فرارسیدن روز ملی خلیج فارس آئین گشایش نمایشگاه آثار ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس و تقدیر از برگزیدگان در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله پیش‌داوری و انتخاب آثار راه‌یافته به نمایشگاه در بخش خارجی را بیونگ چوی (کره جنوبی)، رفیق المانسی(مصر)، ماریا پاپیفستاچیو(یونان)، انور اوشکین(ترکیه) و در بخش داخلی ایرج میرزاعلیخانی، آرش تنهایی، هما دلورای و حسین محمدی وحیدی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: فین نیگارد(دانمارک)، سرگه سروو (روسیه)، ریچارد ب. دابل دی(آمریکا)، اورهان اردهانلی(ترکیه)، ریزارد کاجا(لهستان)، ابراهیم حقیقی و محمد اردلانی از ایران به عنوان داوران این جشنواره معرفی شدند که وظیفه انتخاب رتبه‌های برتر و برندگان جوایز را بر عهده دارند.

اردلانی درباره جوایز نیز گفت: تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی 40، 30 و 20میلیون ریالی برای سه برگزیده نخست در نظر گرفته شده‌است.

بیژن پورمند رئیس فرهنگ ‌سرای فردوس نیز در این نشست افزود: ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی پوستر خلیج فارس از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری پایگاه مردم‌نهاد «خلیج فارس ما» و گروه هنری نومانا در حال برگزاری است.

وی گفت: پس از گذشت دوره‌ای 10 ساله از روند خیزش منطقه‌ای کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه تمامیت ارضی کشور جمهوری اسلامی ایران واژه زیبای فارس را حذف و عرب را جایگزین ساخته‌اند، وظیفه ملی و دینی عموم مردم کشور است که برای حفظ و صیانت از این مرز و بوم و حک کردن نام ارزشمند خلیج فارس در سراسر جهان اقدام کنند.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را توجه به هویت ایرانی و ملی ایران دانست و یادآور شد: دفاع همه جانبه از تمامیت ارضی ایران، حفاظت و حراست از هویت کهن خلیج فارس، تاثیرگذاری موثر و ماندگار در عرصه جهانی با ابزار قدرتمند فرهنگ و هنر غنی ایرانی، توسعه سلیقه بصری مخاطبان ایرانی و جلب توجه وجدان بیدار جهانیان به هویت دیرینه پارسی خلیج فارس و جزایر سه گانه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

پورمند افزود: اثبات حقانیت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در حراست از تمامیت ارضی خود و تقویت روحیه ایرانی - اسلامی هموطنان از دیگر اهداف جشنواره است.

کد خبر : ۳۶۴۶۹۶