خبرگزاری کار ایران

پیش نمایشی از موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛

عاشقانه‌‌های کریستف رضاعی به دست مردم رسید

مراسم رونمایی آلبوم موسیقی فیلم " دردنیای تو ساعت چند است همزمان با نمایش گالری عکس‌های پشت صحنه فیلم جمعه 30مرداد با حضور آهنگساز و عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛  همزمان با  افتتاح گالری عکس‌های پشت صحنه "فیلم در دنیای تو ساعت چند است"؛ آلبوم موسیقی متن این فیلم رونمایی شد البته این رونمایی عنوان پیش معرفی را با خود داشت و توسط کریستف رضاعی تدارک دیده شده بود ،قرار است مراسم رونمایی اصلی آلبوم به زودی برگزار شود.

هیچکسی مثل لیلا حاتمی و علی مصفا نیست

 صبا سیاهپوش (عکاس) درباره گالری عکس‌های پشت صحنه فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" گفت: من پس از اینکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم کارم را در زمینه عکاسی سینما آغاز کردم و باید بگویم که تا امروز هیچکس مثل لیلا حاتمی و علی مصفا در صحنه فیلمبرداری ندید بودم. آن‌های برای اینکه عکس‌های فیلم طبیعی باشد دوباره هر پلان را با همان حس تکرار می‌کردند و همین باعث شده تا تصاویری که امروز می‌بینید انقدر با حس و طبیعی باشد.

او ادامه داد: اتفاقاتی که در فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" رخ داد آنقدر حرفه‌ای بود که من را در این یکساله بسیار سخت‌‌گیر کرد.

صبا سیاهپوش دانش آموخته رشته عکاسی ست که عکاسی فیلم هایی چون "صدای پای من"، "محبوب"، "در دنیای تو ساعت چند است" و فیلم تازه اکران شده‌"دوران عاشقی" را در کارنامه دارد و پیش از این برای دریافت جایزه بهترین عکس فیلم از جشنواره بین المللی فیلم شهر و همچنین تندیس ویژه جشنواره کودک کاندیدا شده است.

7

موسیقی با "در دنیای تو ساعت چند است" آمیخته شده است

اما کریستف رضاعی صبح امروز (شنبه 31 امرداد) درباره برگزاری این پیش معرفی به خبرنگار ایلنا می‌گوید: من فکر می‌کنم موسیقی با فیلم بسیار در هم تنیده‌اند به همین دلیل من می خواستم که آلبوم در اولین رونمایی به همراه عکس‌های خانوم سیاهپوش باشد. عکس‌های خانوم سیاهپوش واقعا زیباست و این ارتباطی که میان موسیقی و تصاویر ایجاد می‌شد واقعا دوست‌داشتنی است. جالب است وقتی آقای یزدانیان گرافیک جلد آلبوم را دید بسیار متعجب بود و می‌گفت که چرا دقیقا از تصاویر فیلم استفاده کردم اما واقعیت این است که این موسیقی با فیلم کاملا در هم آمیخته شده است و تصاویر هم باید همینقدر ساده باشد.

اوادامه می‌دهد: من دیروز تا ساعت ده در کافه ویونا بودم و ارتباطی که مردم با اثر برقرار می کردند برایم بسیار جالب بود. من فکر میکنم جدا از واکنشی که شما در رسانه‌ها به آثار هنرمندان دارید؛ ارتباط بی‌واسطه‌ی عموم مردم و ابراز احساسات آن‌ها می‌تواند برای هنرمند بسیار جالب باشد. خصوصا وقتی می‌بینم که بسیاری از راه دور برای این رونمایی کوچک آمده‌اند یا ساعت‌ها برای رونمایی صبر کردند.

08

رضاعی درباره فیلم می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم که بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.

رضاعی در پایان از صفی یزدانیان تشکر می‌کند و می‌گوید: ما همه چیز را مدیون آقای یزدانیان هستیم درواقع با کار ایشان، دیگر اعضای گروه فیلم همگی به شکل پازل در کنار یکدیگر قرار گرفتند. خوشحالم که با رونمایی از آلبوم موسیقی متن این فیلم خانواده‌ای که شکل گرفت؛ صادقانه و خالصانه با مخاطب ارتباط برقرار کرد و به کار خود پایان داد. البته همچنان فیلم در چند سالن اکران می‌شود و ما برنامه‌های دیگری برای رونمایی در نظر داریم.

6

تغییرات آلبوم موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"

آلبوم موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است  با چند تغییر نسبت به نسخه‌ای که روی فیلم قرار داشت منتشر شده است. قطعه 29 این آلبوم ریمیکس قطعه‌ی گلی جان است که با صدای ماکان اشکواری خوانده شده - قطعه هشتم آلبوم با نام سوته‌دلان با ورژن متفاوتی ضبط و منتشر شده است - قطعه سیزدهم بابوشکا نام دارد که نسبت به موسیقی فیلم تغییر کرده است - قطعه بیست و یکم "کیه؟" عنوان گرفته است و به فضای امپرسیونیستی نزدیک می‌شود و بسیار حال و هوای فرانسوی دارد؛ این قطعه در فیلم وجود نداشته - قطعه بیست و ششم نیز از جمله قطعاتی‌ست که در فیلم به این شکل نبود.

در این آلبوم که نشر "میم" آن را منتشر کرده است؛ 29 قطعه قرار داده شده. روزبه رخشا ( خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.

موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است هفته‌ی آینده راهی فروشگاه‌ها می‌شود. تاریخ دقیق انتشار این آلبوم به زودی اعلام می‌شود.

7

کد خبر : ۲۹۹۰۳۵