خبرگزاری کار ایران

آموزش از راه دور با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۴۷

نوع پیشرفته تر ویدئو کنفرانس به تله پرزنس معروف است که بخاطر هزینه های نسبتاً بالای راه اندازی آن تا کنون در کشور مورد استفاده قرار نگرفته بود

به گزارش ایلنا به نقل از ارتباطات؛ سیستم های ویدئوکنفرانس در کشورایران توسط سازمانهای دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اغلب سازمان هایی که از ویدئوکنفرانس استفاده می  کنند با بهره گیری از ویدئوکنفرانس بدون نیاز به سفر، جلسات کاری خود را برگزار می کنند و در نتیجه خطرات سفر کاهش پیدا کرده ،جلسات سریعتر برگزار شده و هزینه های برگزاری جلسات بصورت چشمگیری کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش اغلب کارخانجات بزرگ در ایران معمولا یک دفتر مرکزی در تهران و شعب دیگری در شهرستان های دیگر دارند که جلسات روزانه و هفتگی یا ماهانه زیادی بین پرسنل و مدیران این کارخانجات صورت می گیرد که نبود ابزار کارآمدی چون ویدئو کنفرانس باعث می شود که تصمیم گیری و جلسات به کندی صورت بگیرد ولی کارخانجاتی که از این تجهیزات استفاده می نمایند برای جلسات مدیریتی و جلسات آموزشی سرعت عمل بسیار بالاتری خواهند داشت و می توانند سریعتر عمل کرده و در نهایت راندمان بالاتری را بدست آورند.

دانشگاه های بسیاری از سیستم ویدئو کنفرانس برای آموزش از راه دور استفاده می کنند که با  این کار اساتید مجرب که سفرهای مکرر ملولشان کرده  میتوانند از دانشگاهی که در محل زندگیشان است بدون سفر در دانشگاه های استان های دیگر تدریس کنند.

نوع پیشرفته تر ویدئو کنفرانس به تله پرزنس معروف است که بخاطر هزینه های نسبتاً بالای راه اندازی آن تا کنون در کشور مورد استفاده قرار نگرفته بود.

در سیستم های تله پرزنس نمایشگر تصویر معمولاً شامل 3 دستگاه LCD بزرگ است  و از سه دوربین با کیفیت در بالای هر نمایشگر استفاده می شود و یک LCD دیگر نیز برای نمایش فایل های پاورپوینت استفاده می گردد و همه این تجهیزات بدین منظور است که افرادی که در دوسمت حظور دارند احساس نمایند که همه واقعاًدر یک اتاق نشسته اند.

حداقل هزینه راه اندازی یک سیستم تله پرزنس بین دو نقطه مبلغی در حدود 200هزار دلار یا 700میلیون تومان بوده که با بومی سازی این سیستم توسط شرکت کاوا ارتباطات هوشمند این هزینه به یک پنجم تقلیل یافته است و با هزینه ای حدود 40 هزار دلار یا 150 میلیون تومان می توان بین دو نقطه از سیستم بسیار پیشرفته تله پرزنس با کیفیت full HD بهره برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز