خبرگزاری کار ایران

معافیت کامیون های ایرانی و آذربایجانی از پرداخت 160 دلار عوارض مرزی

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از توافق تهران و باکو برای تبادل سالیانه پنج هزار برگ مجوز عبور با معافیت 160 دلاری برای کامیون های دو کشور و اجرای این طرح از اول دی ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عطرچیان گفت: در دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در تهران، دو کشور در زمینه کاهش عوارض ناوگان حمل و نقل جاده ای به توافق رسیدند.

به گفته او، این امر از اول دی ماه امسال با مبادله ماهیانه 500 برگ مجوز عبور، عوارض جاده ای را بین دو کشور کاهش می دهد.

وی افزود: کامیون های حامل کالاهای صادراتی ایرانی به روسیه، بلاروس، اوکراین، جمهوری آذربایجان و گرجستان از اول دی ماه امسال از مجوزهای معاف از پرداخت عوارض 160 دلاری مرزی بهره مند شده اند.

عطرچیان گفت: این مجوزها در مبادی خروجی کشور با جمهوری آذربایجان در اختیار کامیون ها قرار می گیرد تا کالاهایی که صادرات آن از طریق روسیه و بلاروس به اروپای مرکزی حمل می شود، از این معافیت استفاده کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری یادآوری کرد با اجرای این توافق هزینه های صادرات کالا از ایران به کشورهای حوزه قفقاز و اروپای مرکزی کاهش و صادرات کالاهای غیرنفتی از کشور افزایش می یابد.

دهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان سی ام آذرماه و یکم دی ماه امسال در تهران برگزار شد.

کد خبر : ۳۳۳۳۳۴