خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت

۵ هزار خودروی تیبا جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۷۵

از سال ۹۱ تاکنون نوسازی تاکسی‌های فرسوده عملا متوقف شده است / اولویت اول ستاد در بحثنوسازی ناوگان تاکسیرانی برون شهری، جایگزین کردن خودروی سمند است اما در صورتی که همکاری لازم در تامین این خودرو صورت نگیرد ناگزیر از استفاده از MVM در ناوگان تاکسیرانی برون شهری خواهیم بود.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت گفت: درحال حاضر ۶۱ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد.

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به توقف در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده افزود: از شهریور ماه سال گذشته بحثنوسازی تاکسی‌ها تقریبا متوقف شده، ‌ درحالیکه در سال ۹۰ حدود ۳۲ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شدند و سال ۹۱ حدود ۲ هزار ۵۰۰ دستگاه نوسازی شدند ولی از شهریور سال گذشته با توجه به اینکه در تامین خودروی جایگزین مشکلاتی بوجود آمد عملا نوسازی تاکسی ها متوقف شده است.

وی گفت: تنها خودروهای جایگزین تاکسی‌های فرسوده، خودروهای سمند و پژو از محصولات ایران خودرو بودند که به دلیل تک ایربگ بودن پژو ۴۰۵، شماره‌گذاری این خودرو متوقف شد و از سال ۹۲ نیز با تشدید مشکل تولید خودرو در کشور این موضوع بر این کندی روند نوسازی تاکسی افزود.

وی افزود: تاکنون درخصوص نوسازی سمند با ایران خودرو به نتیجه نرسیدیم و با سایپا در بحثورود تیبا به ناوگان تاکسیرانی مذاکراتی صورت گرفته است که براساس آخرین توافقات تا پایان امسال حدود ۵ هزار دستگاه خودروی تیبا جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت از ورود خودرو ام وی ام ۵۳۰ به ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: این خودرو صرفا برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برون شهری استفاده خواهد شد با این وجود اولویت اول ستاد در بحثنوسازی ناوگان تاکسیرانی برون شهری، جایگزین کردن خودروی سمند است اما در صورتی که همکاری لازم در تامین این خودرو صورت نگیرد؛ ناگزیر از استفاده از MVM در ناوگان تاکسیرانی برون شهری خواهیم بود.

پیش از این رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به توقف یک و نیم ساله در نوسازی تاکسی‌های فرسوده از آغاز نوسازی تاکسی‌ها با ارائه تسهیلات ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومانی خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز