خبرگزاری کار ایران

توسط انتشارات توفیق آفرین؛

زندگینامه پرویز پرستویی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۷۷

بسته فرهنگی من پرویز پرستویی هستم؛ شامل کتاب آلبوم صوتی و فیلم مستند است که به زندگی پرویز پرستویی بازیگر سینما پرداخته است.

بسته فرهنگی " من پرویز پرستویی هستم " شامل کتاب آلبوم صوتی و فیلم مستند که به زندگی پرویز پرستویی بازیگر سینما پرداخته است؛ در سرای محله باغ فردوس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا عزیزی ناشر این بسته فرهنگی با اشاره به روند انتشار این کتاب گفت: ما بعد از ۱۸ سال غیبت در حوزه فرهنگ و انتشارات توانستیم یکی از کارهایی را که در ۱۵ سال گذشته پیگیری می‌کردیم احیا و منتشر کنیم.

وی ادامه داد: ایده اولیه این مجموعه سال ۱۳۸۰ زده شد و‌‌ همان زمان از وی خواستیم تا دربار ه زندگی‌اش با او گفتگو کنیم ابتدا امید روحانی با پرستویی گفتگوهایی را انجام داد اما بعد از یک سال کار متوقف شد.

عزیزی گفت: بعد ما با لیلی کریمان نویسنده و فیلمنامه‌نویس صحبت کردیم و کار از نو شروع شد و سرانجام آن مجموعه‌ای شد که برای اولین بار در ایران منتشر شده است.

وی با اشاره به شخصیت پرویز پرستویی گفت: هنر برای پرستویی جلوه ویژه‌ای دارد و ایشان هرگز برای پول کار نکرده است.

عزیزی همچنین گفت: انتشار این کتاب عملا یک ماراتن بود و ما ماراتن بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با رونمایی از این کتاب در نمایشگاه کتاب اثر مورد استقبال قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: کتاب من پرویز پرستویی با نظارت کیفی مجتبی حصامی نوشته شد. در ابتدا زندگینامه و متن کتاب به صورت سوال و جواب بود اما بعد شکل کتاب به صورت روایی تغییر کرد و به گونه‌ای شد که انگار خود پرستویی زندگینامه‌اش را روایت می‌کند.

مدیر انتشارات توفیق آفرین در ادامه گفت: بخش اول کتاب زندگینامه پرستویی به سال‌های ابتدایی زندگی وی ادامه دارد و تا پایان کتاب ما با پرستویی آشنا می‌شویم و تا رسیدن به مرحله سینما و توفیقات وی در سینما پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: بعداز آماده شدن متن کتاب از ناصر طهماسب خواستیم تا گویندگی بخش اول کتاب را برعهده داشته باشد و در کنار کتاب گویای من یک بازیگرم مستندی نیز از پرستویی ساخته و قرار داده شد ضمن آنکه کارن همایونفر کارگردانی بخش صوتی مجموعه را بر عهده داشت.

عزیزی با اشاره به قلم شیوای کریمان گفت: لیلی کریمان ویژگی خاصی در سبک نوشتاری دارد و زمانیکه کتاب را بخوانید متوجه می‌شوید که کتاب به شکل مصور آماده شده است.

وی با اشاره به ارائه آلبوم‌های صوتی فیلم مستند و کتاب به صورت مستقل گفت: قرار است کتاب «ستاره بی‌نقاب» ۱۹ اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب رونمایی شود و همچنین موسسه رسانه‌های تصویری فیلم مستند «ستاره بی‌نقاب» و کارنامه زندگی پرستویی را منتشر خواهد کرد.

عزیزی با اشاره به هزینه چاپ چنین کتاب‌هایی گفت: برای انتشار چنین مجموعه‌ای ما با بحران کاغذ مواجه بودیم و امکان انتشار این کتاب وجود نداشت اما با همت شرکت جندی شاپور و پرداخت هزینه‌ها، کتاب منتشر شد.

وی ادامه داد: نام کتاب «من پرویز پرستویی هستم» خود کتاب را روایت می‌کند و این اسم را به پیشنهاد ناصر طهماسب و با الگوبرداری از کتاب‌های مهم دنیا گذاشته شده است.

عزیزی با انتقاد از وضعیت نشر گفت: ما ۱۶ سال است که کتاب‌های سینمایی منتشر می‌کنیم و به دنبال چاپ کتاب‌هایی هستیم که حاوی اطلاعات برای علاقمندان سینما باشد به همین دلیل کار ما در سینما سخت است.

وی با اشاره به چاپ کتاب‌هایی همچون بررسی سینمای حاتمی کیا، بررسی وضعیت دوبله در ایران و کتاب‌هایی درباره ژانر اجتماعی تاریخی سینمای ایران گفت: متاسفانه این کتاب‌ها نه تنها توقیف شدند بلکه حتی صدا و سیما از ما به دلیل انتشار کتاب برنامه سینمای هفت شکایت کرده است.

عزیزی از برگزاری جشن بزرگداشت پرویز پرستویی خبر داد و گفت: سازمان سینمایی با ما در برگزاری این جشن همکاری دارد و محمد حیدری دبیر جشن است.

لیلی کریمان نویسنده کتاب نیز گفت: سال ۸۸ علیرضا عزیزی ناشر کتاب با من صحبت کرد و من بعد از صحبت با پرستویی قسمتی را آماده کردم و برای او خواندم اما ایشا مخالف بودند.

وی ادامه داد: پرستویی معتقد بود که از وی پیشکسوت‌تر نیز وجود دارد اما من معتقد بودم که ما باید با کسی کار را شروع کنیم که ستاره باشد.

کریمان ادامه داد: ظاهر و باطن پرویز پرستویی یکی است و ما از این نوع آدم‌ها در زندگی روزمره‌مان کم دیده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز