خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس‌جمهور؛

پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۷۳

فاز نخست پروژه ارتقاء کیفیت آب جنوب تهران؛ طرح قمر بنی هاشم (ع) با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، صبح امروز (سه‌شنبه- ۱۴ شهریور) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری طرح ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران  مورد بهره برداری قرار گرفت‌.

این پروژه بخشی از طرح رینگ آبرسانی پیرامونی شهر تهران است که مطالعات آن در سال ۹۰ انجام شده و شامل دو قسمت شرقی و غربی است که قسمت شرقی با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال و ۲ مخزن ذخیره، آب سد ماملو (تصفیه خانه هفتم) را برای ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب شرق تهران در مناطق جنوب بزرگراه بعثت و شهرک های مسعودیه، عسکریه، مسگرآباد، سلیمانیه و ... منتقل می‌کند.

قسمت غربی نیز بخشی از آب سطحی را از تصفیه خانه دوم واقع در منطقه کن (غرب تهران) با انتقال آب از طریق خط لوله ای به طول ۲۰ کیلومتر و عبور از معابر اصلی و آزاد راه تهران ــ کرج ، جاده مخصوص و بزرگراه فتح و انتقال و دریافت آب از دو مخزن در منطقه تهرانسر به یافت آباد و جنوب غرب تهران منتقل می‌کند.

هدف از اجرای پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران انتقال آب سطحی تصفیه شده و جایگزینی با آب زیرزمینی به منظور ارتقاء کیفیت آب شرب ساکنان جنوب شهر تهران با جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون نفر است.

در این پروژه ۲۶کیلومتر خط انتقال در اقطار ۲۰۰۰، ۱۶۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلیمتر و دو مخزن ذخیره و متعادل کننده به ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعب استفاده شده است.

در این مراسم که سرپرست وزارت نیرو و استاندار تهران نیز حضور داشتند، علاوه بر افتتاح پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران، ۲۷ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهر تهران با اعتباری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال در قالب حفر چاه، خطوط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ، ایستگاه های تله متری، بازسازی و توسعه خطوط لوله آب و فاضلاب و نصب انشعاب فاضلاب نیز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز