خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

سفرای ما امنیتی و سیاسی هستند و نمی‌دانند اقتصاد چیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۱۴

نماینده مردم کرمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت: وزارت خارجه به دیپلماسی اقتصادی نپرداخته است و این یک خلاء بزرگ است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در مخالفت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی برای وزارت امور خارجه گفت: مخالفت من در ارتباط با سوالی است که سال‌ها مطرح می‌شود و بی‌پاسخ می‌ماند. بارها از آقای صالحی در دولت قبل خواستیم که در درباره دیپلماسی اقتصادی پاسخ دهد اما این اتفاق رخ نداد.

او در ادامه افزود: با آمدن دکتر ظریف به وزارت امور خارجه این ادبیات تغییر کرد که امیدواریم ماندگار شود. اختلاف‌نظر جدی بین دیپلماسی اقتصادی و ساختار موجود وزارت خارجه وجود دارد. ما به آقای ظریف گفتیم که سه ما به شما فرصت می‌دهیم تا آن را اصلاح کنید و تمامی بخش‌ها با شما همراهی خواهند کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که دیپلماسی اقتصادی یک خلاء جدی در وزارت امور خارجه است. قبول دارم که به صورت یک شبه نمی‌توان آن را برطرف کرد اما می‌توانیم در مرور زمان‌ آن را به سرانجام برسانیم.

او در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز دیپلماسی اقتصادی لحاظ شده که متاسفانه نادیده گرفته شده است. آقای ظریف در قالب گزارش‌هایی این مطلب را به مجلس ارائه کردند. ما باید اساسنامه این بخش از وزارت خارجه را اصلاح کنیم.

پورابراهیمی یادآور شد: در گذشته نیز به آقای ظریف گفتیم که تکلیف دیپلماسی اقتصادی را روشن کنند. ایشان در پاسخ گفتند که امکانی وجود ندارد ما دلمان می‌خواهد اما نمی‌شود.

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همه در خارج از کشور از دیپلماسی اقتصادی خبر دارند الا سفرا. سفیر کره‌جنوبی وقتی به تهران می‌آید با نمایندگان شرکت‌ال‌جی ابتدا قرار می‌گذارند. آقای لاریجانی خودتان گفتید که این اساسنامه تغییر کند. کمیسیون اقتصادی در اختیار آ‌قای ظریف است.

نماینده مردم کرمان  تاکید کرد: سفرای ما امنیتی و سیاسی هستند و نمی‌دانند اقتصاد چیست. این ساختار درست نیست. اساسنامه موجود باید تغییر کند. متاسفانه در وزارت خارجه همه چیز فرد محور است. باید این روند دچار تحول شود تا مجلس و دولت گام‌های بلندی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز