خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

طراحی شیوه‌نامه تصمیم‌گیری در شورای‌عالی سیاست‌گذاری/ دعوت از صاحب‌نظران برای ارائه پیشنهاد‌ها به اصلاح‌طلبان

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۳۱۳

عضو شورای عالی‌سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه از نظرات حمایت‌کنندگان و همراهان و اعضای شورای عالی در استان‌ها تا منتقدان استقبال‌ می‌کنیم، گفت: نظرات و پیشنهادات را جمع‌آوری کرده تا ببینیم چه اشکالاتی نسبت به شورا مطرح شده است و سعی می‌کنیم جامعیت در این نظرخواهی وجود داشته باشد.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره دیدار کمیته ارزیابی عملکرد شورای‌عالی سیاست‌گذاری با نخبگان گفت: فهرستی از شخصیت‌هایی که در حوزه سیاسی و اجتماعی صاحب‌نظر هستند، تهیه شده و دوستانی که در مطالب و نوشته‌هایشان احساس شد که به خوبی فعالیت‌های شورا را رصد می‌کردند، در این لیست قرار دارند. همچنین قرار شد با بعضی چهره‌های صاحب‌نظر اصلاح طلب و منتقدان هم صحبت کنیم و سعی خواهیم کرد که همه نظرات را داشته باشیم. 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری با بیان اینکه شورا یک ساختار پویا و زنده است، اظهار داشت: شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توانسته در هر دو دوره اول و دوم موثر باشد و در مدیریت عرصه انتخابات نقش بسیار خوبی ایفا کند و با توجه به انتخاب راهبرد‌ها و ایجاد ساختار مناسب و تعاملی که انجام داد، در شرایط فعلی مناسب‌ترین و فعال‌ترین ساختار سیاسی کشور است. البته اصولگرایان هم شروع به فعالیت‌هایی کردند اما هنوز تقریبا آغاز راه هستند چراکه ساختار آن‌ها مرید و مرادی بود و به تازگی متوجه کارایی روش اصلاح‌طلبان شدند. 

او ادامه داد: اما اصلاح‌طلبان به غیر از تلاش‌های گذشته خود از سال ۷۶، یک فعالیت چهارساله‌ای را برای سازماندهی و بهره‌وری جریان اصلاح‌طلبی و ایفای نقش در جامعه شروع کرده و اکنون زمان خوبی است که تا از عملکرد دوره اول ارزیابی اصلاح و تمکیل صورت گیرد، لذا شورای‌عالی اکنون دو سال و دو دوره فعالیت دارد و رقیب و رفیق اکنون آن را مورد داوری و بررسی قرار می‌دهند و نسبت به آن حساسیت دارند و وقتی می‌بینند که این شورا در تهران و کلان شهر‌ها به موفقیت رسیده حساسیت بیشتر شده است. 

میرلوحی ضمن دعوت از همه صاحب نظران و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور برای ارائه نظرات به شورای عالی سیاست‌گذاری، گفت: همه می‌دانیم از لحاظ ساختار حزبی دارای مشکل هستیم و در ایران فعالیت حزبی به معنای حرفه‌ای جدی وجود ندارد و فعالیت‌های جبهه‌ای شکل گرفته که البته کارآمد و نتیجه بخش بوده است اما باید در زمینه ساختار و مناسبات و عملکرد و اقدامات، نتایج و نکات مثبت و منفی کار شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هرکسی نظری دارد و ما از نظرات حمایت کنندگان و همراهان و اعضای شورای عالی در استان‌ها تا منتقدان استقبال‌ می‌کنیم و نظرات و پیشنهادات را جمع‌آوری کرده تا ببینیم چه اشکالاتی نسبت به شورا مطرح شده است و سعی می‌کنیم جامعیت در این نظر خواهی وجود داشته باشد، یعنی افرادی که با موضوع کار و فعالیت آشنایی حرفه‌ای دارند و موضوع شورای عالی را دنبال کرده و نظراتی داشتند سعی خواهیم کرد در فهرست قرار دهیم. 

میرلوحی درباره اینکه رایزنی‌ها با شورای عالی سیاست گذاری برای انتخاب شهردار انجام شده است، بیان‌کرد: شورای‌عالی‌ سیاست‌گذاری در انتخابات شورای شهر هم لیست ارائه داد و مردم به آن رای دادند و در این روند شورای عالی یک نگاه جبهه‌ای داشت و سعی کرد منافع ملی را ارجح دانسته و تصمیات شورا مردم‌محور و مطالبه‌گر باشد، بنابراین باید برآیند برنامه‌ شورای عالی، انتظارات جریان اصلاح‌طلب و برآیند توانمندی که در شورا مجتمع شده را باهم هماهنگ کنیم. 

عضو‌ شورای عالی سیاست‌گذاری با اشاره به طراحی شیوه‌نامه تصمیم‌گیری شورای‌عالی، گفت: درحال طراحی شیوه‌نامه‌ای هستیم تا بتوانیم در جامعه به صورت شفاف بگوییم شیوه تصمیم‌گیری شورای عالی چگونه و مناسبات بین خود و شورای عالی و جامعه و رای‌دهندگان با منتقدان چه باید باشد. 

او با بیان اینکه ما نماینده کل جامعه هستیم، اظهار داشت: درست است که لیست امید رای آورده است اما نماینده همه شهروندان هستیم و این مناسبات را طوری تنظیم می‌کنیم که همه از آن سود ببرند یعنی جایگاه و استقلال اصلاح‌طلبان اعضای شورای عالی، بزرگان اصلات و آقای خاتمی که بزرگواری کردند و لیست را تایید کردند، حفظ شود. 

میرلوحی‌ادامه داد: سازوکار شورای عالی این است که همه نظرات را دریافت و براساس منطق و خرد جمعی منافع ملی، حقوق جامعه و شهروندان عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز