خبرگزاری کار ایران

تشریح جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رییس کل بانک مرکزی؛

تمام طلب سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود/ تعیین‌تکلیف حدود ۹۵ درصد بدهی‌های سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۷۴

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مسائل مطرح شده در نشست غیرعلنی امروز با حضور رییس کل بانک مرکزی از تعیین تکلیف بالغ بر ۹۵ درصد بدهی‌های سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری خبر داد و گفت که این مشکلات مربوط به سال‌های دور بوده است.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست غیرعلنی امروز مجلس با حضور رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نشست غیرعلنی امروز مجلس مربوط به بحث سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری بود که دچار مشکلاتی شده بودند که تاریخچه این مشکلات به سال‌های دور بازمی‌گردد. 

او با بیان این‌که تمامی طلب سپرده‌گذاران پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی هم‌اکنون یک خط اعتباری برای این مسئله درنظر گرفته که اصل طلب این سپرده‌گذاران ازطریق آن پرداخت شود و در حال حاضر نیز روند پرداخت‌ها آغاز شده که بهترتیب بدهی‌های ۵۰ میلیون تومانی، ۱۰۰ میلیونی تومانی و نهایتاً ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درصورت پرداخت این مبالغ از اصل بدهی‌ها بیش از ۹۵ درصد از مجموع بدهی‌ها تعیین تکلیف نهایی می‌شوند که بر این اساس درصورت پرداخت سقف ۵۰ میلیون تومان، حدود ۹۳ درصد و پس از پرداخت بدهی‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی بیش از این درصد از بدهی تعیین تکلیف خواهد شد. 

نماینده اصولگرای اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار شده که طی یک هفته آینده راهکارهای لازم در جلساتی فشرده میان بانک مرکزی، دولت و مجلس اندیشیده شده تا برای پرداخت باقی مانده بدهی‌ها نیز اقدامات لازم صورت گیرد. 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهاد مجلس که لاریجانی در سخنانش ابتدای نشست علنی امروز به آن اشاره کرده بود، گفت: پیشنهادی ازسوی آقای بحرینی نماینده مشهد و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس تهیه و تقدیم آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری شده است. 

رنجبرزاده در پایان تصریح کرد: بر این اساس مجلس آمادگی خود را برای ارائه طرح درصورت نیاز اعلام کرده و اگر لازم به ارائه لایحه از سوی دولت باشد نیز استقبال می‌کند و دولت نیز درباره این مساله کارهای لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز