خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اشتغال در روستاها

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۷۰

نمایندگان مجلس مصوب کردند معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح یک‌فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با تصویب ماده یک این طرح موافقت کردند.

بنابر این مصوبه که به دو سوم آرای نمایندگان احتیاج داشت، به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده‌ می‌شود تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیات امنای صندوق، ‌ معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی‌، پست بانک، ‌ توسعه تعاون، ‌ صندوق کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، ‌ سپرده گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستا‌ها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.

بنابر تبصره ۱ این ماده تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون نباید موجب افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی شود. در تبصره ۲ این ماده هم آمده که تسهیلات موضوع این ماده بین استان‌ها براساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع ‌می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز