خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

صندوق توسعه صنایع دستی ایران تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۴۳

مجلس شورای اسلامی با تشکیل صندوق توسعه صنایع دستی ایران زیر نظر سازمان میراث فرهنگی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به ادامه رسیدگی به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی اختصاص داشت، یک ماده دیگر از این طرح را با ۱۲۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

بنابر این مصوبه، قرار است به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف «صندوق توسعه صنایع دستی ایران» زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون تشکیل و فعالیت می‌کند.

همچنین منابع صندوق از محل ۳۰ درصد درآمدهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجاره اماکن و فروش بلیط و بخشی از منابع صندوق کارآفرینی امید، مهر امام رضا (ع) و کمک‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه تأمین می‌شود.

اساسنامه این صندوق به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز