خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس اعلام شد؛

نامه‌ رییس مجلس به رهبری درباره وضعیت ایثارگران

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد برنامه‌ها و قوانین مربوط به ایثارگران با رهبری مکاتبه‌ای داشته‌ام، گفت: آنچه که نمایندگان لازم می‌دانند را می‌توانیم در برنامه ششم لحاظ کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز مجلس که به بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور ‌اختصاص داشت، گفت: ایراد شورای نگهبان درباره بار مالی این ماده است و اشکال مخالفان هم وارد است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبه چندی پیش خود با مقام معظم رهبری در این رابطه، خاطرنشان کرد: در مورد بحث ایثارگران با رهبری مکاتبه‌ای داشته‌ام که در لایحه برنامه ششم این اشکالات باید برطرف شود.

رییس قوه مقننه در حاشیه رسیدگی بندی از این لایحه که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته، یادآور شد: مواردی هم که نمایندگان در مورد ایثارگران لازم می‌دانند را می‌توانید در برنامه ششم لحاظ کرده و حل کنیم.

به گزارش ایلنا، در یکی از بندهای ماده سه لایحه احکام برنامه‌های توسعه، وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را موظف می‌کرد تا ۲۵ درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و ایثارگران اختصاص دهند.

کد خبر : ۴۲۰۱۸۹