خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو اظهارات اوباما را رد کرد؛

موضع رژیم صهیونیستی در قبال توافق هسته‌ای تغییر نکرده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه مخالفان توافق هسته ای نیز امروز این توافق را تحسین میکنند و اشتباهشان را پذیرفته اند گفت: موضع اسراییل در قبال توافق هسته ای تغییر نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تایمز آف اسراییل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات اوباما مبنی بر حمایت اسرائیل از توافق هسته ای ایران را رد کرد.

نخست وزیر اسراییل تاکید کرد که نظر اسراییل درباره توافق هسته ای تغییری نکرده است و وزارت جنگ اسرائیل نیز این توافق را با توافق مونیخ با نازی ها مقایسه کرد.

اوباما روز پنجشنبه گفته بود مقامهای دفاعی اسراییل هم اکنون از توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ حمایت میکنند و آنها به مزایای این توافق پی برده اند.

اوباما همچنین گفته بود که جامعه نظامی و امنیتی اسراییل امروز فهمیده اند که این توافق تغییردهنده بازی بوده است.

رییس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی را کشوری خواند که بیشترین مخالفت را با توافق هسته ای داشته است.

نتانیاهو در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد: اسراییل همپیمانی بهتر از ایالات متحده ندارد اما  موضع اسراییل در قبال توافق هسته ای تغییری نکرده است.

روزنامه تایمزآف اسراییل رژیم صهیونیستی در گزاش خود مدعی شده است که آنچه در این میان اهمیت دارد این است که بر اساس صحبتهای نتانیاهو، حامیان و مخالفان توافق روی سه موضوع اتفاق نظر دارند:  اطمینان از اینکه ایران توافق را نقض نخواهد کرد، مقابله با تهاجمهای منطقه ای ایران و خلع سلاح ایران.

نتانیاهو نیز با بیان این ادعاها گفت:  او به دنبال این است که در آینده این اهداف را جهت تقویت روابط اسراییل و ایالات متحده آمریکا با اوباما و رییس جمهور بعدی این کشور به صورت سیاستهای جاری تبدیل کند.

یکی از وزاری نزدیک به نتانیاهو مستقیما با اظهارات اوباما در خصوص حمایت اسراییل از توافق هسته ای مخالفت کرده و گفت: نمیدانم اوباما با کدام اسرائیل حرف زده است اما میتوانم قول بدهم که نخست وزیر و مقامهای ارشد وزارت جنگ هیج تغییری در رویه خودنسبت به توافق هسته ای نداشته اند.

زاچی هانگبی که ریاست کمیته دفاعی و امور سیاست خارجی را در پارلمان اسرائیل برعهده داشته است در مصاحبه با تایمز آف اسراییل مدعی شد: زمان سپری شده ثابت کرده است که نگرانیهای ما در مورد توافق درست بوده است.

وزیر جنگ اسراییل در اعتراض به اظهارات اوباما گفت: تاسیسات دفاعی اسراییل معتقد است که این توافق تنها در صورتی ارزشمند است که بر اساس واقعیتها باشد اما زمانی که همه واقعیتها علیه این توافق است هیج ارزشی برای آن نمیتوان متصور بود.

یکی از مقامهای وزارت جنگ اسرییل در ماه جولای گفته بود ممکن است توافق هسته ای فرصتهایی برای اسرائیل به همراه داشته باشد اما نگرانیهایی را نیز در رابطه با چالشهای آن گسترش خواهد داد، اما قانونگذاران عموما منتقد توافق هستند و مدعی اند ادامه آزمایشهای موشک بالستیک و در راستای اعمال ضداسراییلی تهران است.

اوباما روز پنجشنبه با بیان اینکه کسانی که بیشترین مخالفت را با برجام داشته اند، باید اشتباهشان را بپذیرند، گفته بود: جالب اینجاست برخی افرادی که پیش بینی میکردند با این توافق آسمان به زمین خواهد آمد امروز پذیرفته اند که این توافق کار میکند و میگویند اشتباه کردیم.

کد خبر : ۳۹۷۸۷۹