خبرگزاری کار ایران

درخواست نمایندگان جمهوریخواه از اوباما:

بن رودز را به اتهام انحراف افکار عمومی و قانونگذاران اخراج کنید

چند تن از نمایندگان عضو کنگره آمریکا طی نامه‌ای از اوباما خواستند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به اتهام انحراف افکار عمومی و قانون گذاران در طول مذاکرات هسته‌ای با ایران، اخراج کند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، نمایندگان جمهوری خواه آمریکا طی نامه‌ای به اوباما خواستار اخراج بن رودز مشاور کاخ سفید به جرم فریب افکار عمومی در جریان توافق هسته‌ای با ایران شدند. 

قانونگذاران دلیل درخواست آن‌ها برای اخراج معاون مشاور امنیت ملی اوباما یعنی بن رودز را «اتهام گمراه افکار قانونگذاران منتخب و مردم آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران» خواند

هفته گذشته معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما اسرار توافق ایران را منتشر کرد که به گفته وی، تمام این پروسه معامله‌ای مصنوعی بوده است. 

به گفته رودز با کمک تحلیل‌های کار‌شناسان، تاکتیک این معامله روشن شد.

او گفت: ما یک اتاق پژواک درست کردیم. آن‌ها چیزهایی را می‌گفتند که ما تایید می‌کردیم. ما یک تست گرفتیم تا بدانیم که چه کسی می‌تواند پیام ما را به طور موثر منتقل کند. 

رودز همچنین گفته بود که ایده ظهور واقعیت جدید سیاسی در ایران نیز مصنوعی بود، زیرا برای دستگاه حکومت اوباما سودمند بود. روحانی فقط یک سال بعد از اینکه امریکا وارد مذاکرات شد، به ریاست جمهوری رسید. با این حال، واشنگتن دائما تظاهر می‌کند که معامله نتیجه تعامل با دولت لیبرال و میانه روی ایران است. 

این گزارش به سرعت موجب رسوایی کاخ سفید شد و نمایندگان مخالف دولت در ایالات متحده می‌گویند این گزارش نشان داده چرا کاخ سفید از پاسخگویی به مخالفان توافق با ایران سر باز می‌زند. 

یکی از اعضای کمیته بازرسی در کنگره از رودز خواسته که روز سه شنبه برای شهادت در مقابل کنگره حاضر شود. 

کد خبر : ۳۷۲۰۷۰