خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عدم التزام به اسلام و نظام با مصادیق عینی برای مردم شفاف سازی شود

داریوش قنبری گفت با وجود رای شورای نگهبان در خصوص منتفی شدن انتخابات الکترونیک باید اذعان داشت که در کلان شهرها که مشکلات سیستم های ارتباطی وجود ندارد امکان استفاده از انتخابات الکترونیک به منظور کاهش تخلفات انتخاباتی و آرای تکراری وجود داشت. وی افزود بحث انتخابات الکترونیک در شهرهای کوچک نیز بسیار حیاتی و مثمر ثمر است و بسیاری از دشواری های انتخابات را در حوزه هایی که امکان خرید و فروش رای وجود دارد برطرف میکند. با این حال نظر شورای نگهبان در این خصوص لغو برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک است.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به منتفی شدن انتخابات الکترونیک اظهار داشت: علیرغم رای شورای نگهبان، در کلانشهر‌ها که مشکلات سیستم‌های ارتباطی وجود ندارد و امکان استفاده از انتخابات الکترونیک به منظور کاهش تخلفات انتخاباتی و آرای تکراری وجود داشت.

او افزود: بحث انتخابات الکترونیک در شهرهای کوچک نیز بسیار حیاتی و مُثمر ثمر است و بسیاری از دشواری‌های انتخابات را در حوزه‌هایی که امکان خرید و فروش رای وجود دارد برطرف می‌کند. با این حال نظر شورای نگهبان در این خصوص لغو برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: آنچه امروز انتظار می‌رود این است که بر اساس قانون اعمال نظر شود. خود بنده بار‌ها درخواست ارائه اسناد و ادله و ملاقات حضوری بر اساس قانون داشتم که به درخواست من پاسخی داده نشده است.

قنبری اظهار داشت: آنچه امروز ملاک بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان قرار می‌گیرد گزارش‌های رسیده از هیات‌های نظارت استانی درباره کاندیداهاست که اصولا به شکل غرض‌ورزانه و کینه‌توزانه تتظیم می‌شود. در ارتباط با شخص بنده رییس هیات نظارت استان ایلام خلاف قانون در رسانه‌ها زبان به افترا باز کرده است که این نشانه بی‌توجهی به قانون از سوی مجریان امر تایید صلاحیت است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر این انتظار وجود دارد که حداقل‌های قانونی رعایت شده و نهادهایی که بر اساس قانون موظف به بی‌طرفی هستند از حوزه وظایف خود عدول نکرده و نگاه‌های جناحی را کنار بگذارند.

او تاکید کرد: روند جاری مانع اقناع کاندیداهای رد صلاحیت شده و مردم ایران است. آنچه که حق بنده در خصوص رد یا تایید صلاحیت است قابل اغماض است، اما حقوق مردم نباید نادیده گرفته شود اما امروز شاهد ضایع شدن حق‌الناس هستیم.

قنبری در خاتمه خواستار اعلام دلایل رد صلاحیت افراد در رسانه‌ها شده و گفت: عدم التزام به اسلام و نظام باید بر اساس مصادیق عینی برای مردم شفاف سازی شود.

او شرایط به وجود آمده را به شخصی تشبیه کرد که به رستورانی مراجعه کرده و بر اساس لیست، غذای مورد علاقه‌اش را سفارش داده است در حالی که مسئولان رستوران غذای دیگری برای او سرو کرده‌اند و در پاسخ به اعتراض به او می‌گویند این تنها گزینه موجود است. می‌خواهی بخواه، نمی‌خواهی می‌توانی بروی.

کد خبر : ۳۴۶۷۳۴