خبرگزاری کار ایران

حداد عادل:

بنای اصولگرایان در انتخابات ضدیت با دولت نیست/ از 180 نامزد اصولگرا برای تهران یکی دو نفر تائید نشدند

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: بنای اصولگرایان در انتخابات ضدیت با دولت نیست.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حدادعادل عصر امروز در حاشیه همایش حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده است، گفت: درباره سرلیست نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به ثبت نام گسترده در این دوره از انتخابات مجلس، اظهار کرد: انگیزه برخی از این اقدام این بود که با ثبت نام گسترده آمار رد صلاحیت‌ها را بالا ببرند تا جوی را علیه شورای نگهبان ایجاد کرده و به نفع برخی جریان‌ها، مظلومیت ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: در بین صد و هشتاد اصولگرایی که برای حضور در لیست سی نفره نهایی، مطرح شده بودند، شاید یک یا دو نفر تایید شورای نگهبان را به دست نیاورده باشند.

 

حداد عادل از حضور در انتخابات به عنوان یک وظیفه انقلابی و ملی یاد کرد و گفت: هر چه انتخابات بهتر برگزار شود، پایه‌های انقلاب محکم‌تر می‌شود و امیدواریم انتخابات هفتم اسفند یک انتخابات پرشکوه، سالم و منطبق بر اخلاق و البته رقابتی باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اختلافاتی که در چند سال اخیر در این جریان بوجود آمده است، یادآور شد: مجموعه این علل و عوامل ما را به این نتیجه رساند که صداقت ایجاد می‌کند تا در کنار هم قرار گیریم و فهرست نهایی اصولگرایان را برای انتخابات آماده کنیم. در هر جلسه‌ای که از شورای ائتلاف اصولگرایان برگزار می‌شود نسبت به قبل شاهد وحدت بیشتری هستیم و تاکنون نیز هیچ حزب و تشکل و گروهی به دنبال سهم‌خواهی نبوده و در پی وحدت و شایسته‌گرایی هستیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان انگیزه اصلی این جریان برای ورود به انتخابات را انگیزه کسانی دانست که در نهم دی به خیابان‌ها آمدند و گفت:  مساله ما این است که جریانی در کشور بعد از ارتحال امام راحل از آرمان‌های ایشان فاصله گرفته است و آرمان امام را که جمهوری اسلامی بوده است را بدون اسلامیتش می‌خواهد.

وی با تاکید براینکه بنای ما در انتخابات این نیست که با دولت ضدیت، مخالفت یا دشمنی کنیم، گفت:‌ در مجلس نیز باید همین مساله رعایت شود اما در عین حال فعالیت‌های خود را نیز در چارچوب اصولی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مطرح کردند پیگیری خواهیم کرد.

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: غلامعلی حدادعادل عصر امروز در حاشیه نشست کانون طرفداران و اعضای حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برخی گمانه زنی‌ها در خصوص سرلیست شدنش برای انتخابات مجلس گفت: لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس هنوز نهایی نشده است و درباره سرلیست نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی درباره علت ثبت نام گسترده در این دوره از انتخابات مجلس، گفت: انگیزه بعضی‌ها این بوده است که با ثبت نام گسترده آمار رد صلاحیت‌ها را بالا ببرند تا جوی را علیه شورای نگهبان ایجاد کرده و به نفع برخی جریان‌ها، مظلومیت ایجاد کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اصولگرایان به فهرست نهایی خود برای انتخابات نزدیک شده و تا چند روز آینده آن را اعلام خواهند کرد، گفت: در بین صد و هشتاد اصولگرایی که برای حضور در لیست سی نفره نهایی، مطرح شده بودند، شاید یک یا دو نفر تایید شورای نگهبان را به دست نیاورده باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان این که جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی باعث بی آبرویی غرب در منطقه شده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی بهترین نمونه مردم‌سالاری را در 40 سال اخیر در منطقه به نمایش گذاشته است و غرب نیز در برابر آن بی‌آبرو و خلع سلاح شده و از کشورهایی حمایت می‌کند که در آنها دموکراسی حاکم نیست.

حداد عادل با بیان این که حضور در انتخابات یک وظیفه انقلابی و ملی است، اظهار کرد: ما معتقدیم هر چه انتخابات بهتر برگزار شود، پایه‌های انقلاب محکم‌تر می‌شود و امیدواریم انتخابات هفتم اسفند یک انتخابات پرشکوه، سالم و منطبق بر اخلاق و البته رقابتی باشد.

وی با اشاره به تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان در ماه‌های اخیر اظهار کرد:‌ اصولگرایان در چند سال اخیر به علل گوناگون به شاخه‌ها و اسامی مختلفی تقسیم شده‌اند و مجموعه این علل و عوامل ما را به این نتیجه رساند که صداقت ایجاد می‌کند تا در کنار هم قرار گیریم و فهرست نهایی اصولگرایان را برای انتخابات آماده کنیم.

حداد عادل افزود: در هر جلسه‌ای که از شورای ائتلاف اصولگرایان برگزار می‌شود نسبت به قبل شاهد وحدت بیشتری هستیم و تاکنون نیز هیچ حزب و تشکل و گروهی به دنبال سهم‌خواهی نبوده و در پی وحدت و شایسته‌گرایی هستیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با طرح این پرسش که اصولگرایان در انتخابات به دنبال چه چیزی هستند اظهار کرد: انگیزه اصلی ورود ما به انتخابات در یک جمله خلاصه می‌شود و آن هم این است که انگیزه ما انگیزه کسانی است که در نهم دی به خیابان‌ها آمدند.

وی با اشاره به حوادث سال های پایانی دهه 70 و نیز سال 88 اظهار کرد: مساله ما این است که جریانی در کشور بعد از ارتحال امام راحل از آرمان‌های ایشان فاصله گرفته است و آرمان امام را که جمهوری اسلامی بوده است را بدون اسلامیتش می‌خواهد.

وی همچنین با اشاره به این که اصولگرایان نگران ولایت فقیه به عنوان اصل اصولی انقلاب هستند، گفت: ما معتقدیم این کشور بدون ولایت فقیه نمی‌تواند متحد بماند و حفظ شود.

حداد عادل تاکید کرد: بنای ما در انتخابات این نیست که با دولت ضدیت، مخالفت یا دشمنی کنیم و در مجلس نیز باید همین مساله رعایت شود اما در عین حال فعالیت‌های خود را نیز در چارچوب اصولی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مطرح کردند پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: با وحدتی که هم اکنون در جریان اصولگرایی حاصل شده است و با تلاش دوستان برای حضور در یک انتخابات پرشور امیدواریم که بتوانیم یک فهرست موجه و قابل دفاع به مردم ارائه کنیم و جامعه را دچار تفرقه و سرگردانی نکنیم.

کد خبر : ۳۴۲۰۸۸