خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات در پاسخ به ایلنا:

تمدید روزانه ثبت نام امکان ندارد/ آخرین آمار نام نویسی در دو انتخابات

دبیر ستاد انتخابات گفت: به لحاظ تمدید ساعت محدودیتی وجود ندارد اما اینکه نام نویسی کاندیدا‌ها برای انتخابات خبرگان به صورت روزانه تمدید شود امکان ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی پورعلی مطلق با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار مراجعه کنندگان برای ثبت نام انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا پایان روز گذشته ۸۹۷ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند که از میان آن‌ها ۴۱ نفر زن بودند. 

وی افزود: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۵۳ نفر نام نویسی کردند که دو نفر از میان آن‌ها زن بوده‌اند. 

پورعلی مطلق با بیان اینکه کسانی که پرونده مدارک آن‌ها تکمیل نشده هم جزو این آمار هستند، گفت: تهران و قم بالا‌ترین آمار نام نویسی در انتخابات خبرگان را به خود اختصاص دادند. 

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در پاسخ به سوال ایلنا درباره احتمال تمدید زمان ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قانون چنین مساله‌ای را مشخص نکرده و تاکنون هم تمدید نام نویسی برای داوطلبان در انتخابات خبرگان سابقه نداشته است و به هیچ وجه در این دوره هم این اتفاق نخواهد افتاد. 

وی ادامه داد: به لحاظ تمدید ساعت محدودیتی وجود ندارد اما اینکه نام نویسی کاندیدا‌ها برای انتخابات خبرگان به صورت روزانه تمدید شود امکان ندارد. 

پورمطلق در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کاندیداهایی که قبلا در انتخابات رد صلاحیت شده‌اند امکان ثبت نام مجددشان به لحاظ قانونی در این دوره از انتخابات هم وجود دارد گفت: این مساله مانع از ثبت نام آن‌ها برای انتخابات نیست.

کد خبر : ۳۳۱۲۴۳