خبرگزاری کار ایران

مقیمی در جمع خبرنگاران:

معتمدان هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و شورا یکسان هستند

رییس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: با توافقی که با شورای نگهبان به عمل آمده٬ قرار شده معتمدان هیات‌های اجرایی انتخابات خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی یکسان باشند

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در وزارت کشور، محمد حسین مقیمی دراولین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با دستور وزیر کشور هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس امروز کار خود را آغاز می‌کنند و انتخابات در ۲۰۷ حوزه اصلی و جمعا هزار و ۶۳ حوزه برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: ثبت‌نام کاندیدا‌ها از ساعت ۸ صبح انجام می‌شود و همزمان با ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس هیات‌های اجرایی نیز در حوزه‌های انتخابیه مختلف شکل می‌گیرد.

وی افزود: با توافقی که با شورای نگهبان به عمل آمده٬ قرار شده معتمدان هیات‌های اجرایی انتخابات خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی یکسان باشند؛ یعنی کسانی که برای انتخابات خبرگان رهبری به عنوان معتمد معرفی شدند٬ برای انتخابات مجلس هم مشغول به کار می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به اینکه تعد اد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر از داوطلبان انتخابات خبرگان است٬ گفت: برای همین در همه فرمانداری‌ها و وزارت کشور امکانات وسیعی پیش‌بینی شده‌است. در وزارت کشور ۴۶ کاربر مشغول کار هستند و توصیه ما این است که دواطلبان به مرور برای ثبت‌نام مراجعه کنند چراکه اگر ما در تمام طول ساعت‌ها کار ثبت‌نام را انجام دهیم باعث می‌شود آن‌ها معطل نشوند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا یکی شدن هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دقت در بررسی صلاحیت‌ها را کمتر نمی‌کند٬ گفت: این کار با پیشنهاد فرمانداری‌ها انجام شد و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد. هیات‌های اجرایی ما در خبرگان فقط کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند و بررسی صلاحیت‌ها کاملا در اختیار شورای نگهبان است٬ برای همین این معتمدان می‌توانند وقت خود را بگذارند تا مراحل اولیه تایید صلاحیت‌ها انجام شود.

کد خبر : ۳۳۰۸۷۳