خبرگزاری کار ایران

صالح‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت پس از موفقیت در وین٬ بر مسائل داخلی تمرکز کند

یک فعال سیاسی گفت: با توجه به اینکه آن‌چه در وین روی داده به نفع و صلاح مملکت بوده، دولت می‌بایست تمام تمرکز خود را بر روی مسائل داخلی معطوف نماید.

علی صالح‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ ضمن تاکید بر حساسیت بالای جامعه در خصوص مسائل مهم کشور تصریح کرد: وجدان جامعه بیدار است و اتفاقاتی که در بازه زمانی سال‌های 84 تا 92 در حوزه داخلی و خارجی روی داد، مردم را به این سمت‌وسو پیش برد که پیام روشن خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

نماینده پیشین مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شاید مهمترین دلایل انتخاب دکتر روحانی از سوی مردم٬ نخست از میان برداشتن مشکلات داخلی  و در درجه دوم حل مشکلات ما با قدرت‌ها و کشورهای جهان بود.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی هر کشور و نظامی منطقاً در ادامه سیاست داخلی آن نظام است، افزود: آن‌چنان که در این دو سال اخیر شاهد بودیم، دکتر روحانی البته اولویت خود را برطرف‌ کردن مشکلات سیاست خارجی قرار داد و حال که مسائل مربوط به سیاست خارجی را به مقصد رسانده و تقریباً اجماع عمومی در داخل کشور بر این مهم استوار است که آن‌چه در وین روی داده به نفع و صلاح مملکت بوده، دولت می‌بایست تمام تمرکز خود را بر روی مسائل داخلی معطوف نماید.

این فعال سیاسی برقراری آشتی میان حاکمیت و گروه‌هایی از منتقد مردم٬ ایجاد فضای صلح و دوستی میان جناح‌های سیاسی داخلی و همچنین برگزاری قانونمند و اصولی انتخابات مجلس را برخی از اولویت‌های پیش روی دولت در میان مسائل سیاست داخلی دانست و یادآور شد: انتخابات باید به‌گونه‌ای برگزار شود که شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان سهل و آسان باشد و قضاوت و انتخاب تماماً برعهده خود مردم باشد.

وی یادآورشد: رئیس دولت اصلاحات به‌دلیل شخصیت، پیشینه و عملکردشان در هشت سال ریاست‌جمهوری و همچنین تدبیرشان در جریان انتخابات سال 92، تبدیل به یک سرمایه ملی شده‌اند که قابل حذف و انکار نیست٬ لذا انتظار ما این است که نظام نیز از این سرمایه تکرارناپذیر ملی، حسن استفاده را بکند.

صالح‌آبادی افزود: برای حل این مشکل نیز باید با مخالفان وارد گفت‌وگو و چانه‌زنی شویم و از طریق ابزارهای قانونی در راستای برون‌رفت از این بحران بکوشیم که در این راستا بی‌شک دولت به‌عنوان مجری قانون‌اساسی وظیفه خطیری برعهده دارد.

کد خبر : ۲۹۱۳۹۲