خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح «مذاکره ملی» راهگشای تحقق شعار «همدلی و همزبانی» است

عضو شورای مشورتی اصلاح‌­طلبان گفت: طرح «مذاکره ملی» بهترین شیوه برای تحقق شعار امسال و سال­‌های پیش است.

عبدالله ناصری در گفت‌­وگو با خبرنگار ایلنا٬ ضمن حمایت از طرح «مذاکره ملی» گفت: بی‌­شک اصلی­‌ترین و مهم­ترین مولفه برای توسعه سیاسی و دموکراسی در هر جامعه‌­ای٬ گفت­‌وگو میان جریان‌های سیاسی است که در دولت اصلاحات به عنوان یکی از مهم­ترین شعارها و نیز دستاوردها مطرح بود.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا با اشاره به ملزومات اجرای چنین طرحی یادآور شد: اعتقاد دارم نخستین پیش‌‌شرط اجرای طرح «مذاکره ملی»٬ برقراری عدالت رسانه­‌ای میان دو جریان سیاسی اصلی کشور باشد. متاسفانه در سال­‌های اخیر جریان اصولگرا با امکانات گسترده رسانه‌ای٬ واقعیات سیاسی کشور را بنا به منافع خود جلوه داده و در مقابل٬ جریان اصلاحات به لحاظ رسانه­‌ای در مضیقه قرار گرفته است.

عضو بنیاد باران با اشاره به کم­‌کاری صورت گرفته در تحقق شعار «همدلی و همزبانی دولت و ملت»، تصریح کرد: بی­‌شک اجرای طرح «مذاکره ملی» بهترین وسیله برای تحقق شعار امسال و همچنین مباحثی همچون «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» است که حتی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار و الگوی فعالیت مسئولان تعیین شده بود.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در بازگرداندن شور و نشاط سیاسی به احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی کشور، یادآور شد: متاسفانه وزارت کشور به عنوان متولی اصلی اجرای چنین طرح‌­هایی، جز چند جلسه تشریفاتی با احزاب، اقدام موثر دیگری را در دستور کار نداشته و تا زمانی که عزمی جدی برای اجرای این طرح در دولت وجود نداشته باشد،‌ پیشبرد این طرح به  صورت تشریفاتی راه به جایی نخواهد برد.

ناصری با اشاره به لزوم عبور از مسائل مربوط به سال 88 به عنوان یکی دیگر از ملزومات تحقق طرح «مذاکره ملی» تاکید کرد: از سوی دیگر تنها پس از تحقق شعارها و وعده‌­های انتخاباتی آقای روحانی می‌­توان امکان برگزاری مذاکرات ملی را متصور شد.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌­طلبان افزود: در سال‌های گذشته متاسفانه شاهد بروز موارد متعددی از برخوردهای تبعیض‌­آمیز علیه اصلاح‌طلبان بودیم٬ اما جریان اصلاحات با وجود این مسائل٬ موفق شد با اتخاذ رویکردی منطقی و منسجم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به پیروزی ارزشمندی نائل شود.

حفظ اتحاد و انسجام کلید پیروزی اصلاح­‌طلبان در انتخابات است

وی با تاکید بر حضور قدرتمند جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم یادآور شد: در صورتی که اصلاح‌‌طلبان در انتخابات مجلس نیز همچون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موفق به حفظ اتحاد و انسجام کامل شوند، پیروزی در انتخابات مجلس دهم دور از دسترس نخواهد بود.

عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه الزهرا با اشاره به کاریزمای غیرقابل جایگزینی رهبر جریان اصلاحات میان افکار عمومی٬ خاطرنشان کرد: در سال‌­های گذشته برخی از دوستان بحث شورایی‌کردن رهبری جریان اصلاحات را مطرح ­کردند که باتوجه به جایگاه منحصربه‌­­فرد رئیس دولت اصلاحات نزد افکار عمومی٬ این امر هیچ­گاه محقق نشد.

تبعیض رسانه‌­ای علیه سران اصلاحات در نتیجه انتخابات تاثیرگذار نیست

ناصری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ممنوعیت رسانه‌­ای اعمال شده نسبت به رئیس دولت اصلاحات، گفت: رئیس­ جمهور در پاسخ به نامه مجمع روحانیون مبارز جهت پی­گیری این مسئله٬ اقداماتی صورت داده که متاسفانه تاکنون با نتیجه مشخصی همراه نبوده ­است.

مدیر عامل پیشین خبرگزاری ایرنا افزود: رهبر جریان اصلاحات همواره به دنبال ترویج اندیشه اصلاح­‌طلبی بوده و مشخصاً مخالفتی با صِرف ممنوعیت رسانه‌­ای علیه شخص خود نداشته‌­اند٬ اما با توجه به غیرقابل تغییر بودن واقعیت­‌های تاریخی و عدم پذیرش جامعه،‌ حقیقتا امکان انتخاب جایگزین برای ایشان وجود ندارد. با تمام این احوال گمان می‌کنم اینگونه اقدامات عملاً در سرنوشت انتخابات بی­‌تاثیر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌­طلب در پایان با اشاره به نقش کلیدی وزارت کشور در برگزاری انتخاباتی قانونمند، تصریح کرد: در صورت حفظ انسجام و اتحاد میان اصلاح­‌طلبان و حضور گسترده مردم پای صندوق‌­ها، ان‌شاءالله شاهد تشکیل مجلسی مردمی و قدرتمند خواهیم بود.

کد خبر : ۲۸۸۱۶۹