خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای شهر قم؛

باقری شهردار قانونی قم است/ وزیر کشور در صدور حکم وی اقدام کند

بعد از لغو جلسه معارفه شهردار جدید قم، شورای اسلامی شهر قم در بیانیه ای با تأکید بر این که باقری شهردار قانونی قم است از وزیر کشور خواست در صدور حکم وی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، پس از اظهارات صبح امروز وزیر کشور مبنی بر اینکه «امضای حکم شهردار در قم غیرقانونی است» و لغو جلسه معارفه شهردار قم که قرار بود امروز عصر برگزار شد، شورای اسلامی شهر قم بیانیه‌ای را در این خصوص صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای اسلامی شهر قم در خصوص انتخاب شهردار که به امضای ولی الله بیاتی رئیس این شورا رسیده، به شرح ذیل است:

با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) به استحضار مردم شریف شهر مقدس قم می‌رساند نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر طبق وظیفه قانونی خود به استناد تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون شورای شهر نسبت به تعیین شهردار ولایتمدار و توانمند که مناسب شهر کریمه اهل بیت باشد٬ اقدام نمود.

الحمدالله این انتخاب مورد عنایت مراجع و علمای عظام و همچنین مسئولان محترم شهر و نمایندگان مجلس قرار گرفت٬ و در مهلت مقرر از سوی وزارت کشور نسبت به این انتخاب ایراد قانونی گرفته نشد.

و لذا جناب آقای مهندس حسین باقری شهردار قانونی شهر مقدس قم می‌باشد. با توجه به اینکه پس از انقضای مهلت قانونی وزارت محترم کشور حکم شهردار را صادر ننموده است، شورای اسلامی شهر مقدس قم با عنایت به فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت تصمیم به برگزاری جلسه معارفه در زمان دیگر نمود. در پایان از وزیر محترم کشور انتظار می‌رود مطابق قانون در صدور حکم شهردار محترم و قانونی شهر مقدس قم اقدام نمایند.

کد خبر : ۲۷۶۵۶۴