خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رهروان ولایت با جامعتین در انتخابات مجلس همگرایی خواهد داشت/ سنخیتی با احمدی‌نژاد نداریم

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت گفت: جریان نزدیک به‌ احمدی‌نژاد هیچ گونه سنخیتی با رهروان ولایت ندارد و این جبهه پایداری است که احتمال دارد با این جریان در انتخابات آینده داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد تشکیل حزب رهروان ولایت، گفت: تصمیم‌گیری برای اینکه رهروان ولایت فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی خود را به صورت حزب یا جبهه ادامه دهد، بزودی و در جلسات آینده رهروان ولایت انجام خواهد شد. 

نایب رییس فراکسیون رهروان ولایت همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد برخی از اعضای بدنبال کمرنگ کردن نقش علی لاریجانی در این فراکسیون هستند، افزود: این بحث در میان اعضا محلی از اعراب ندارد و علی لاریجانی نقش بارزی در رهروان ولایت دارد و جایگاه وی در نزد اعضا نیز بسیار مطلوب است. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره گرایش سیاسی رهروان ولایت در انتخابات آتی مجلس و همگرایی اصولگرایان در اینباره تصریح کرد: برای فراکسیون مراجع و بزرگان شاخصه مهمی است و اقای لاریجانی نیز در همین راستا روابط مستحکمی باز بزرگان و مراجع دارد. 

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در راستای وحدت میان اصولگرایان تشکیلاتی که مورد توجه رهروان ولایت، جامعتین است چرا که این دو جامعه هم سوابق قابل اتکایی را در عرصه سیاسی دارا هستند و هم اینکه مورد وثوق اصولگرایانند. 

وی همچنین در مورد اینکه آیا ممکن است در انتخابات آینده مجلس میان رهروان و جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تناسبی برقرار شود، ادامه داد: جریان نزدیک به‌ احمدی‌نژاد هیچ گونه سنخیتی با رهروان ولایت ندارد و این جبهه پایداری است که احتمال دارد با جریان یاد شده در انتخابات آینده همگرایی داشته باشد.

کد خبر : ۲۶۸۷۲۵