خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی به ایلنا خبر داد؛

تدوین منشور و تفاهمنامه وفاق جبهه پایداری

سخنگوی اسبق جبهه پایداری گفت: اگر احمدی‌نژاد تشکیل حزب دهد٬ آنگاه پاسخ می‌دهم که آیا جبهه پایدرای با او لیست مشترک خواهد داد یا چنین کاری نخواهد کرد.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در مورد برنامه‌های جبهه پایداری برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: دیروز حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح یزدی برای وحدت بیشتر میان اصولگرایان با یکدیگر دیدار کردند و این دیدار در جهت همگرایی بیشتر میان اصولگرایان برگزار شد. 

وی در ادامه با بیان اینکه در جبهه پایداری و جریان اصولگرایی٬ این جریان‌ها هستند که اهمیت دارند٬ نه اشخاص٬ تصریح کرد: جریان اصولگرایی به سمت همگرایی پیش می‌رود٬ اما اینکه این همگرایی در ماه‌های آتی به چه میزان محقق شود٬ امری است که نیاز به گذر زمان و نوع فرآیند‌ها دارد. 

 سخنگوی اسبق جبهه پایداری تصریح کرد: در جبهه پایداری این اشخاص نیستند که مهم‌اند٬ بلکه جریان سیاسی اهمیت دارد٬ البته نباید از اثرگذار بودن برخی چهره‌ها در جریان‌های سیاسی غافل بود و بزرگان نیز به دنبال دور هم جمع کردن این چهره‌ها هستند٬ اما آنها که عملیات سیاسی انتخابات را رقم می‌زنند٬ جریان‌ها هستند. 

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: جبهه پایداری فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد و در این راستا منشوری تهیه شده و تفاهم نامه وفاقی تدوین شده است. 

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا به صورت مشخص جبهه پایداری با آقای احمدی‌نژاد لیست مشترکی برای انتخابات پیش رو خواهند داد یا خیر٬ گفت: آقای احمدی‌نژاد هم یک شخص است و همانطور که گفته شد ما جریان‌های سیاسی برایمان اهمیت دارد و هر بار ایشان اقدام به ایجاد حزبی یا جبهه یا تشکل خاص سیاسی کردند٬ در این باره پاسخ خواهم داد. 

وی در تشریح بیشتر دلایل توجه به جریان‌های سیاسی به جای اشخاص٬ یادآور شد: ما از برخی از اشخاص صدمه‌های زیادی دیده‌ایم٬ و وقتی که اشخاص را به یک جریان متصل می‌کنیم٬ اشتباهات فرد بر کل جریان تاثیر خواهد گذاشت٬ اما در مقابل وقتی تشکیلاتی نظیر حزب و جبهه و نظایر ‌آن٬ در انتخابات اشتباهاتی را رقم بزنند٬ سخنگو و مسئولان آن تشکیلات پاسخگو خواهند بود و این بلوغی است که در جریان اصولگرایی اتفاق افتاده است.

کد خبر : ۲۶۵۱۱۸