خبرگزاری کار ایران

باهنر در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری:

برای دست‌بوسی پایداری‌ها نمی‌رویم/ حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات برای ما تهدید است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: باید بدانیم که اصلاح‌طلبان مانند مجلس هشتم و نهم بی‌رمق نیستند و حضور جدی را در عرصه انتخابات خواهند داشت. و حضور جدی اصلاح‌طلبان برای ما یک تهدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجلاس سراسری این جبهه که امروز صبح در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد، گفت: جا دارد یاد مرحوم عسگراولادی، آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم پرورش را گرامی بداریم. ما مدت یک سال با فراز و فرودهایی رو به رو بودیم و نتوانستیم جلسات مستمری داشته باشیم، هر چند که انجمن‌های عضو جبهه خودشان جلساتی را داشته‌اند.

وی با اشاره به رحلت عسگراولادی گفت: بعد از رحلت ایشان ما خیلی سعی کردیم تا بتوانیم شخصی را انتخاب کنیم تا مقداری خلا کمبود ایشان پر شود و در آن زمان من مسئولیت را به شرطی پذیرفتم که همه دوستان و دبیران‌کل تشکل‌ها نیز همکاری داشته باشند. از آن زمان به بعد ما یکسری فعالیت‌ها را شروع کردیم و سرکشی‌ها، رفت‌وآمدها و جلساتی را با تشکل‌های عضو داشتیم.

باهنر گفت: برخی از تشکل‌های عضو جبهه امروز با مشکلاتی رو‌به‌رو هستند که برخی از این مشکلات خواسته یا ناخواسته است که باید سعی کنند آنها را حل کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: ما امروز با مساله مهم انتخابات سال بعد رو‌به‌رو هستیم که هم انتخابات مجلس و هم انتخابات خبرگان بسیار دارای اهمیت است. درباره جزییات موضوع انتخابات آقای بادامچیان صحبت‌هایی خواهند کرد. اما  من از نظر کلیت جبهه عرض می‌کنم که جبهه پیروان یک استراتژی مشخص در این انتخابات خواهد داشت.

وی افزود: استراتژی ما این است که در طول سالیان گذشته همیشه همسو با جامعتین حرکت کرده‌ایم و هیچ‌گاه با این محوریت به چپ و راست منحرف نشده‌ایم.

باهنر گفت: هر چند در دوره‌ای برخی از افراد غیرهمدلی‌هایی را داشته‌اند اما اصولا جبهه پیروان همیشه بر مشی تبعیت از جامعتین حرکت کرده و فضای اصول‌گرایی این تبعیت را تایید می‌کند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در این تبعیت ثابت شده است ما نه تنها هیچ‌گاه زیانی ندیده‌ایم، بلکه همیشه از آن سود برده‌ایم و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیز بر این تبعیت تاکید داریم.

باهنر درباره دیدگاه‌های گوناگونی که نسبت به این تبعیت وجود دارد، گفت: برخی از اصول‌گرایان تاکید می‌کنند که ما فقط احترام جامعتین را داشته باشیم و خدمتشان برسیم و بعد از آن دنبال کار خودمان برویم و دلایل‌شان را نیز در این باره گفته‌اند و ما هم با آنها صحبت‌های زیادی داشته‌ایم.

وی گفت: دیدگاه دیگری نسبت به جامعتین وجود دارد که آنها خودشان یک رهبر ایدئولوژیک به نام آیت‌الله مصباح یزدی دارند و جبهه پایداری در تبعیت از جامعتین صحبت‌هایی مانند ضلع چهارم و سوم می‌کنند که آقای مصباح در آن قرار بگیرد. ما به آنها می‌گوییم تبعیت از جامعیتین باید بدون هیچ شرط و شروطی باشد. هر چند ما آقای مصباح را نیز قبول داریم و خدمت ایشان می‌رسیم و با ایشان مشورت می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره انتخابات مجلس 94 گفت: این انتخابات هم یک تهدید دارد و هم یک فرصت، ما امروز باید بدانیم که اصلاح‌طلبان مانند مجلس هشتم و نهم بی‌رمق نیستند و حضور جدی را در عرصه انتخابات خواهند داشت. بنابراین لازم است در این شرایط ما نیز به ائتلاف و وحدت خودمان تاکید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هر چند حضور در انتخابات شرط و شروطی دارد که این شرط و شروط را باهنر نمی‌گوید. بلکه هر کس که می‌خواهد در صحنه انتخابات شرکت کند باید نظام، رهبری، قانون اساسی و ضوابط انتخابات را قبول داشته باشد. در داخل اصول‌گرایی نیز همین طور است و فرقی نمی‌کند.

باهنر تصریح کرد: در مورد انتخابات هم بین اصول‌گرایان دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که برخی از آنها از این رو صحبت می‌کنند که ما به هیچ وجه با تندروها ائتلاف نخواهیم کرد و حتی این افراد تمایل دارند با معتدلین نیز ائتلافی را تشکیل دهند  اما در مقابل این دیدگاه جریان‌هایی بر این موضع تاکید دارند که ما چاره‌ای جز ائتلاف نداریم، چون امروز حضور جدی اصلاح‌طلبان یک تهدید است که در مقابل نیز می‌تواند یک فرصت باشد، یعنی باید وحدت همه‌جانبه ما را فراهم کند. همه ما باید در این باره به تفاهم برسیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد وحدت اصولگرایان نیز بیان کرد: هرگاه صحبت از وحدت می‌کنیم وحدت صددرصدی مدنظر نیست، هرچند در چشم‌انداز ما این وحدت قرار دارد، اما باید تلاش کنیم به آن دست یابیم.

وی گفت: ما امروز باید بدانیم که نه جبهه پایداری‌ها به دست بوس ما می‌آیند و نه ما باید به دست‌بوس آنها برویم، بلکه هر دو طرف باید در مواضع مشترکی کوتاه بیایند تا ائتلاف شکل بگیرد.

باهنر در پایان گفت: ما امروز همچنین باید بدانیم اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند تحرکاتی و تحریکاتی نسبت به این شکاف‌های بین اصول‌گرایان داشته باشند. شاید حرف‌های درستی را می‌زنند اما باید بدانیم نیت آنها خیر نیست.

کد خبر : ۲۵۷۸۱۷