خبرگزاری کار ایران

توسط استاندار خوزستان؛

آخرین وضعیت اجرایی طرح های فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان تشریح شد

کد خبر : ۵۰۷۳۰۷

استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگاران آخرین وضعیت روند طرح های فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان را تشریح کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی صبح امروز سه شنبه 13 تیرماه در گفتگو با خبرنگاران در مورد طرح های فرودگاه های مسجد سلیمان و بهبهان اظهار کرد: صبح امروز نشستی برای ساماندهی و هماهنگی های لازم برای فرودگاه مسجد سلیمان و بهبهان برگزار شد، فرودگاه مسجدسلیمان از قبل بخشی از کارهای آن انجام شده بود از جمله باند فرودگاه که تعمیرات اساسی شده و آماده شده است.

شریعتی افزود: بحث هایی در مورد ساخت سالن و ترمینال مسافری فرودگاه مسجد سلیمان است. البته وزارت نفت ساخت آن را تقبل کرده اما در مورد اینکه مکان آن کجا باشد بحث هایی بوده و تقریبا چند ماه است با ارتش مذاکراتی داریم و نماینده شهرستان هم در این مورد پیگیری هایی داشته است و انشاالله برای جانمایی ترمینال فرودگاه به توافقاتی خواهیم رسید تا بعد از آن، فرودگاه ساخته شود و کار به یک سرانجامی برسد و آماده بهره برداری شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به ورود هواپیماهای ای تی آر به کشور که با تعداد 55 تا 70 مسافر که ویژه فرودگاه های غیر از مراکز استان ها هستند می تواند پرواز کند، خودمان را ملزم می دانیم شرایطی فراهم کنیم تا استان خوزستان استفاده لازم را از آن داشته باشد و این هواپیماها می توانند در توسعه مناطق مختلف استان نقش مهمی را ایفا کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هم در منطقه زیلایی در حال احداث است می تواند در توسعه فرودگاه نقش داشته باشد و همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هم می تواند با استفاده از ظرفیت فرودگاه سرمایه گذاری و امکانات را به منطقه بیاورد.   

استاندار خوزستان در مورد فرودگاه بهبهان گفت: این فرودگاه یک فرودگاه نظامی است که صحبتها و توافقات اولیه را با پدافند هوایی داشته ایم و موافقت ضمنی و اولیه را داشته اند و این طرح هم با محوریت پالایشگاه گاز بیدبلند 2 در حال پیگیری است و مقرر شد کمیته ای برای پیشبرد هر دو پروژه فرودگاه های مسجدسلیمان و بهبهان جهت پیگیری و رفع موانع پیش رو فعال شود.

شریعتی یادآور شد: برنامه ما این است در سریع ترین زمان ممکن پرواز برقرار شود و کارهایی مثل ساخت ترمینال و تجهیز و نوسازی نویگیشن ها هم به مرور انجام شود. اما تاکید ما بر انجام پرواز ایمن است که در توسعه و رشد دو منطقه هم انشاالله نقش داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز