خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در همایش جمعیت :

خوزستان استان مهاجر فرستی است/ باید رشد اقتصاد کشور متناسب با رشد جمعیت باشد

کد خبر : ۵۰۶۱۳۹

استاندار خوزستان با اشاره به رشد جمعیت گفت: برنامه های اقتصادی باید متناسب با افزایش یا کاهش جمعیت پیش برود به طوری که متناسب با میزان جمعیت اقتصاد کشور نیز متحول شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در همایش جمعیت که امروز شنبه در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد،اظهارکرد: اگر کشور را با جمعیت بالا بدون برنامه اداره کنیم قطعا هدف نهایی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری محقق نمی شود. بنابراین لازم است اقتصاد کشور را متناسب با رشد جمعیت پویا نماییم.

وی افزود: برای تحقق این امر باید پیش از افزایش جمعیت برنامه های مدون توسعه ای که منجر به رشد اقتصادی کشور شود، تدوین شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وضعیت جمعیت فعلی کشور پنجره جمعیتی است، یعنی بیش از 65 درصد جمعیت کشور را افراد فعال تشکیل می دهند. این بهترین وضعیت ممکن یک کشور می باشد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اکنون مهمترین چالش کشور بیکاری است که باید حل شود و اقتصاد کشور متناسب با رشد جمعیت رشد کند تا مشکل بیکاری حل شود. در این زمینه لازم است دستورالعمل های کشور به سمتی پیش برود که امنیت سرمایه گذاری محقق شود.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت مهاجرت از استان گفت: خوزستان استان مهاجر فرستی است و این مساله باعث شده جمعیت تحصیل کرده و تاثیرگزار ما کاهش یابد، البته گزارش ها نشان می دهد مهاجر فرستی در سال 95 از خوزستان متوقف شده است. اگر بخواهیم از روند توسعه کشور عقب نمانیم باید کاری انجام شود که نیروهای کارآمد مهاجرت نکنند.

شریعتی ادامه داد: مشکل دیگری که وجود دارد مهاجرت از روستاها به شهرها است که باعث افت تولید مواد غذایی و افزایش حاشیه نشینی در کلان شهرها شده است. دولت در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده که از جمله آن طرح 550 هزار هکتاری است که اشتغال زیادی را در روستاها ایجاد کرده و میزان تولید محصولات کشاورزی را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

وی در پایان بیان کرد: امید است برگزاری چنین همایش هایی زمینه علمی تر شدن کارها و برنامه های اجرایی استان را فراهم نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز