خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

نیشابور نگین فیروزه‌فام کتاب ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی انتخاب نیشابور را شایسته عنوان پایتخت کتاب ایران دانست.

به گزارش ایلنا ، متن پیام سید سعید سرابی به شرح زیر است:

در ایامی که زمستان آخرین سختی‌های سال‌جاری را با رجعت خادم خورشید، حضرت آیت الله واعظ طبسی بر سرزمین شمس الشموس روا داشت، حلاوتی هر چند دیرهنگام را به جامعه دانشوران خراسان و نیشابور عطا شد و تسلایی بر درشتی این ایام شد.

مهد شعر و ادب، علم و هنر و تمدن فروزان اسلامی که هماره بر فراز فرهنگ ایران عزیز، با ظهور و حضور فرهیختگان و ادب آموختگان با قدرش خوش درخشیده است، فرنام پایتخت کتاب ایران را به نام خود مهر کرد.

بی‌شک این فخرِ دیار بینالود و سرزمین خراسان، جز با همدلی، سعی ساعی، تدبیر و نیک‌اندیشی جمع فاضلان گرانمایه، مقام عالی استاندار، فرماندار ارجمند، شهردار محترم و شورای اسلامی پر تلاش نیشابور، انجمن سیمرغ همکار عزیز ریاست با اراده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، همراه با تمامی مسئولان نیشابور و مردمان بزرگوار ام البلاد خراسان حاصل نمی‌آمد.
 
نهایت سپاس و تکریم بر این همت عالی و شادباش این توفیق بر تمامی مردمان نجیب، شرافتمند و فرزانه ابرشهر ایران.
 
امید واثق داریم با حسن نیت، نظر نیک، خردمندی و حمایت استاندار معزز، زمینه تحقق ثبت عنوان پایتخت کتاب جهان برای پایتخت کتاب ایران ، نیشابور، دور از دسترس نخواهد بود.
 
مراتب قدردانی خود را به دبیر محترم و هیأت داوری جشنواره پایتخت کتاب سال که با رأی خود بر شایستگی و استحقاق نیشابور صحه گذاردند معروض می‌دارم و از خداوندِ کتاب و قلم، رفعت روزافزون مرتبه کتاب و کتابخوانی در سراسر ایران اسلامی را مسألت می‌کنم.  
کد خبر : ۳۵۳۷۵۰