خبرگزاری کار ایران

با تایید بنیاد صادق هدایت:

شناختنامه صادق هدایت منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۱۲

این کتاب شامل اطلاعاتی کامل از نوشته‌ها، ترجمه‌ها، نامه‌های ارسالی، کارت پستالهای ارسالی، طراحی‌ها و نقاشی، عکس‌ها و… صادق هدایت، نویسنده‌ی مطرح معاصر است.

ایلنا: جهانگیر هدایت(رییس بنیاد صادق هدایت) از انتشار کتاب «شناختنامه صادق هدایت» توسط نشر چشمه خبر داد. بر اساس این خبر این کتاب کامل‌ترین منبع برای دستیابی به اطلاعات جامعی درباره این بزرگ مرد ادبیات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این کتاب شامل پیش سخنی از جهانگیر هدایت، سرگذشت صادق هدایت و مطالبی به ترتیب زیر است:

در بخش اول کتاب آثار بازمانده از صادق هدایت آمده که نوشته‌ها، ترجمه‌ها، نامه‌های ارسالی، کارت پستالهای ارسالی، طراحی‌ها و نقاشی و کارت ویزیت و مهر‌ها راشامل می‌شود.

در بخش دوم آثار مربوط به صادق هدایت؛ کتب، مقالات و نشریات بخش فارسی آمده است که از سال ۱۳۲۳ آغاز و تا سال ۱۳۸۶ یعنی ۶۳ سال را در خود دارد که به حدود ۹۰۰ مورد اشاره می‌کند.

در بخش لاتین به ترجمه آثار، مقالات و نشریات درباره صادق هدایت به زبان انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، فرانسه، چک، لهستانی، آلبانی، ترکی و عربی اشاره دارد. سپس احکام و مدارک و مکاتبات اداری مربوط به صادق هدایت ذکر شده است.

در فصل بعدی نامه‌های دریافتی او مورد اشاره قرار گرفته که همچنین شامل کارت پستالهای دریافتی هم می‌باشد. در فصول بعدی عکس‌ها، پوستر‌ها، سایت‌ها، وبلاگ‌ها، فیلم و سی دی‌ها، یادبود‌ها و همایش‌ها، طراحی‌ها، نقاشی و مدالیون و مجسمه آمده‌اند.

در فصول بعدی اشاره می‌شود به نمایشگاه‌ها، پاتوق‌ها، کتابخانه شخصی، لوازم و وسایل باقیمانده و آدرس‌های پستی و مسکونی و بالاخره منابع و ماخذ و اسامی اشخاص پایان بخش این شناختنامه مفصل است.

به گفته‌ی جهانگیر هدایت کسانی که به صادق هدایت علاقه دارند یا درباره او تحقیق و پژوهش می‌کنند این شناختنامه کلید کار آن‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز