خبرگزاری کار ایران

مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان خبر داد:

عضویت ۲۵۰۰ کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی همدان

کد خبر : ۱۸۵۳۵۴

به دلیل اهمیت حوزه کودک و نوجوان و تأثیر آن در روانشناسی رفتار کودکان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نگاه ویژه‌ای به بخش ادبیات کودک دارد.

مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ نفر در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان عضو هستند از برگزاری فعالیت‌های متنوع در جهت ترغیب هرچه بیشتر این قشر مستعد به کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فرشته دولتی ضمن تبریک به مناسب روز ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: تعداد ۲۲ هزار نسخه کتاب در ۱۸ هزار عنوان در حوزه کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان وجود دارد که هر روزه کتاب‌های زیادی به خزانه بخش کودک افزوده می‌شود.

وی گفت: این تعداد نسخه کتاب در ۱۰ موضوع اصلی، کلیات، فلسفه و روان‌شناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ و جغرافیا تقسیم بندی شده‌اند.

دولتی با اشاره به اینکه در حوزه منابع مرجع بخش کودک وضعیت خوبی داریم، تصریح کرد: کتاب‌های مرجع رد این بخش شامل بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب است، ضمن اینکه ۱۴ عنوان نیز نشریات کودک و نوجوان در این حوزه وجود دارد.

مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان در این کتابخانه، تصریح کرد: برنامه‌ها در دو بخش ویژه ایام تابستان و در طول سال تحصیلی پیش بینی شده است که کلاس‌های سفالگری، نقاشی، طراحی، قرآن، کاردستی، قصه گویی و شاهنامه خوانی در ایام تابستان در کتابخانه‌های همدان و برخی در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

دولتی گفت: در ایام تحصیلی نیز برای بازدید‌های کودک و نوجوانان برنامه‌هایی پیش بینی شده که این برنامه از لحظه ورود دانش آموز تا خروج وی را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای دانش آموزان مقطع پنج ابتدایی کارگاه آموزش منابع مرجع را داریم که رد این کارگاه نحوه استفاده از کتب مرجع به حالت بازی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

مسئول بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان افزود: در بخش فرهنگی برنامه‌های متنوعی شامل، مسابقات در بخش‌های مختلف، مسابقه نویسندگی، خلاصه نویسی، نقاشی، روزنامه دیواری، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات الکترونیکی آنلاین از طریق سایت booki. ir و غیره برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ عضو کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی همدان ثبت نام کرده‌اند که شرایط عضویت برای کودکان و نوجوان در کتابخانه مرکزی به همراه داشتن یک قطعه عکس و کپی شناسنامه است، ضمن اینکه عضویت آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز