خبرگزاری کار ایران

شینهوا: برجام به‌رغم کاستی‌ها ارزش آن را دارد که حفظ شود/ توافق هسته‌ای فواید «روشن و ملموسی» داشته است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۱۰۷

شینهوا در گزارشی نوشت که آمریکا تنها طرف برجام است که تهدید به عقب‌نشینی از آن کرده ، موضعی که با مخالفت دیگر اعضای این توافق همراه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز –جمعه- درباره بازگشت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ اقدامی که ممکن است توافق هسته‌ای تاریخی ایران را با خطر مواجه کند.

توافق هسته‌ای ایران که به عنوان یک راه‌حل دیپلماتیک میان ایران و گروه ۱+۵ در سال ۲۰۱۵ و پس از یک دهه مذاکره به دست آمد، اثبات کرده است که در تقویت ثبات در خاورمیانه و حمایت از نظام بین‌المللی عدم گسترش تسلیحات نظامی به ویژه در دوران حساس کنونی، موثر بوده است.

بر اساس گزارش اخیری که از سوی مراکز تحقیقاتی آمریکا منتشر شده است، گرچه ممکن است توافق هسته‌ای ایران کامل نباشد اما ارزش آن را دارد که حفظ شود، برجام فواید «روشن و ملموسی» به همراه داشته است.

در ۹ گزارشی که تاکنون از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شده، تایید شده است که تهران به طور کامل به تعهدات خود بر سر اساس برجام عمل کرده است، مساله‌ای که اتهام‌های واشنگتن بر اینکه تهران توافق هسته‌ای را نقض کرده است را رد می‌کند.

در حقیقت، آمریکا تنها طرف برجام است که تهدید به عقب نشینی از آن کرده؛ موضعی که با مخالفت دیگر اعضای این توافق همراه بوده است. پیش از آنکه ترامپ تصمیم خود را درباره توافق هسته‌ای ایران اعمال کند، دیپلمات‌هایی از بریتانیا، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا از ترامپ خواستند تا توافق را حفظ کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز