خبرگزاری کار ایران

انتشار «نوار ویدیوئی جنجالی» ترامپ در آستانه مناظره دوم نامزدها

روزنامه «واشنگتن‌پست» یک نوار ویدیوئی از مکالمه نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا منتشر کرده است که وی در آن با کلمات رکیک درباره زنان صحبت کرده است. این نوار که در سال ۲۰۰۵ ضبط شده، واکنش‌های گسترده در پی داشته است.

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن‌پست یک نوار ویدیوئی از مکالمه «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر کرده است که وی در آن با کلمات رکیک درباره زنان صحبت کرده است. این نوار که در سال ۲۰۰۵ ضبط شده، واکنش‌های گسترده در پی داشته است. شماری از چهره های اصلی حزب جمهوریخواه این اظهارات را محکوم کرده‌اند.

به دنبال انتشار این نوار ویدئویی، «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و بلندپایه ترین مقام انتخابی جمهوری‌خواهان در بیانیه ای اظهارات دونالد ترامپ را محکوم کرده و گفته دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی روز شنبه (امروز) شرکت نخواهد کرد.

در واکنش به این بیانیه پل رایان،‌ ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز اعلام کرده است، «مایک پنس» در این مراسم شرکت خواهد کرد.

در حالی این نوار عصر روز جمعه منتشر شده که قرار است دونالد ترامپ و «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، دومین مناظره خود را روز یکشنبه برگزار کنند.

به گزارش واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ که به همراه «بیلی بوش» از برنامه «اکسس هالیوود» برای شرکت در برنامه «روزهای زندگی ما» رفته بود، در مسیر با بیلی بوش در خصوص رابطه با زنان حرف می‌زند که گفت‌وگوی آنها به دلیل باز بودن میکروفن ضبط شده است.

این نوار جنجالی ساعاتی پس از انتشار در صدر خبر ها در آمریکا قرار گرفت.

در حالی که شبکه «سی ان ان» این نوار را به طور کامل بارها پخش کرده است که «فاکس نیوز » بدون پخش کردن این نوار از ببیندگان خود خواسته به برای مشاهده آن به وب‌سایت مراجعه کنند.

این نوار واکنش گسترده‌ای در پی داشته است و هیلاری کلینتون در توییتر خود درباره این نوار نوشته است: «این بسیار وحشتناک است. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم این مرد رئیس‌جمهور بشود.»

با این حال دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به این نوار ویدئویی واکنش نشان داده و گفته است: «این یک گفت‌وگوی خصوصی در رخت‌کن بوده که سال‌ها پیش اتفاق افتاده است. بیل کلینتون حرف‌هایی بدتر از این به هنگام بازی گلف به من گفته بود. اگر کسی(از این اظهارات) رنجیده است از او معذرت می‌خواهم.»

این درحالی است که پل رایان در واکنش به این نوار ابراز امیدورای کرده است که  ترامپ جدی بودن موقعیت را درک کرده و به کشور نشان دهد که بسیار بیشتر از آنچه در این نوار شنیده می‌شود، برای زنان ارزش و اهمیت قائل است.

«رینس پریبوس» رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، نیز در بیانیه ای در واکنش به این نوار ویدئویی گفته است: نباید هیچ زنی به این صورت توصیف شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، اظهارات دونالد ترامپ در مورد زنان می‌تواند بر نظر جمهوری‌واهان در حمایت از وی تاثیر بگذارد.

در همین حال، «جیسون چیافتز» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان از یوتا در واکنش به انتشار این نوار ویدئویی گفته است که دیگر از دونالد ترامپ حمایت نمی‌کند.

کد خبر : ۴۱۷۶۴۱