خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌ پست گزارش داد:

نگاهی به برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۰۵۶

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌ پست گزارشی از اظهارنظرهای کار‌شناسان خود درباره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، واشنگتن‌پست از برخی از کار‌شناسان خود درخواست کرده است شماری از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ را مورد بررسی و نقد قرار دهند.

 «جورج ویل»، «چالز کروثامر»، «بیل کریستول»، «استفن هایس» و «جونا گولدبرگ» به عنوان کار‌شناسان روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نظرهای خود را اعلام کرده‌اند.

۱. مارکو روبیو: نقطه عطف مطرح شدن نام روبیو، در سال ۲۰۱۲ و هم‌زمان با دومین پیروزی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا بود. جمهوری‌خواهان در آن زمان در تلاش برای سازمان‌دهی مجدد گروه خود بودند.

نگاهی به برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا

ویل در چهارم نوامبر ۲۰۱۲ نوشته بود: «اگر قرار باشد برنده‌ای را انتخاب کنند، آن شخص قطع به یقین مارکو روبیو به عنوان سناتور ایالت فلوریدا است. همگان به روبیو به عنوان کسی می‌نگرند که می‌تواند حزب جمهوری‌خواهان را تقویت کرده و اختیارات آن را گسترده‌تر کند.»

به نظر وی روبیو که یک سیاست‌مدار آمریکایی-لاتین است، از سال ۲۰۱۲ پیوسته پیشرفت کرده است.

روبیو در نظرسنجی ماه گذشته میلادی چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما کروثامر گفت که وی به احتمال زیاد نامزد پیروز حزب جمهوری‌خواه است. روبیو پس از انتشار بیانیه خود درباره اهداف ریاست‌جمهوری توانسته است خود را به رده‌های بالا در نظرسنجی‌ها برساند.

کروثامر همچنین روبیو را «آگاه‌ترین و مشرف‌ترین فرد به جریان‌های فعلی» در سیاست‌ خارجی آمریکا خواند.

به گفته هایس، روبیو «بهترین گزینه ارتباطی در حزب جمهوری‌خواه و احتمالا در سیاست آمریکای امروز» است.

این در حالی است که کریستول تا اوایل ماه جاری میلادی درباره موفقیت جمهوری‌خواهان اطمینان چندانی نداشت، اما اخیرا اعلام کرد: «دموکرات‌ها و حتی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که هشت سال گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شکست خورد، در سال جاری با سرعتی غیرقابل باور رو به زوال می‌روند. به نظر می‌رسد که جمهوری‌خواهان تمایل بیشتری برای ایجاد تغییرات تازه دارند و به این ترتیب باید منتظر روبیو باشیم.»

۲. اسکات واکر: گروه کار‌شناسان واشنگتن‌ پست درباره فرماندار ویسکانسین نیز نظر مثبتی دارند.

نگاهی به برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا

کروثامر، ویل و هایس همگی متوفق‌القول هستند که واکر یا به روبیو می‌پیوندد یا تنها به حمایت روبیو می‌پردازد.

ویل در مصاحبه‌ای در فوریه گذشته در «برنامه لورا اینگراهام» بااعلام حمایت شدید خود گفت که وی یک «حامی «رونالد ریگان» چهلمین رئیس‌جمهوری آمریکا است که در مبارزه از خود جرات نشان می‌دهد و به همین دلیل می‌تواند در کار خود بسیار موفق باشد.

کروثامر در مصاحبه‌ای با «فاکس‌نیوز» در فوریه گذشته گفت که واکر ویژگی‌های بارزی دارد که شما را وادار به رقابت می‌کند.

ور در عین حال تصریح کرد که اشتباهات واکر از قابلیت‌های وی بیشتر است اما اگر از این اشتباهات عبرت بگیرد، جای پیشرفت دارد.

با این حال کار‌شناسان واشنگتن‌ پست در برابر موضع واکر با احتیاط رفتار می‌کنند و اعلام کردند که به دلیل برخی اشتباهاتی که در گذشته از وی سر زده است، شاید برای ریاست‌ جمهوری آمریکا هنوز آمادگی لازم را کسب نکرده باشد.

گولدبرگ در مقاله‌ای به نام «آیا واکر برای فارغ‌التحصیلی آماده است؟» نوشت که نظریاتی که فرماندار ویسکانسین در ذهن خود دارد، کم کم تبدیل به فرهنگی متعارف و تفکراتی عمومی شده‌اند.

کریستول خلاف سایر کار‌شناسان واکر را به «بازیکن تازه‌کاری که به‌دنبال موقعیت جدید خود است» توصیف کرد.

۳. جب بوش: گروه کار‌شناسان واشنگتن‌ پست نظر خاصی درباره فرماندار سابق فلوریدا ندارند.

نگاهی به برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا

کار‌شناسان واشنگتن‌ پست اعلام کردند که اهداف بوش خوب هستند، اما وی شخص مناسبی برای نمایندگی حزب در سال ۲۰۱۶ نیست و شاید حتی بد‌ترین گزینه برای رویارویی با هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

کریستول گفت: «رقابت میان بوش و کلینتون در سال ۲۰۱۶ به هیچ صورت ممکن نیست.»

گولدبرگ در مقاله خود به نام «جب بوش گزینه آیده‌ال جمهوری‌خواهان نیست» نوشت: «بوش تنها نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری است که نام «کلینتون» را به‌گونه‌ای به کار می‌برد که به جای آن‌که برای هیلاری ایجاد مسئولیت کند به روند انتخاباتی وی کمک می‌کند.»

هایس گفت که کمک‌های مالی حزب‌های طرفدار بوش نمی‌توانند وی را به سطحی برساند که به خط پایان انتخابات برسد.

کروثامر نیز بوش را به‌دلیل سخنان ناشایست اخیر وی درباره مهاجران به این کشور مورد انتقاد قرار داد.

ویل همچنین تاکید می‌کند که بوش هنوز به تجربه لازم دست نیافته است.

۴. راند پاول: کار‌شناسان روزنامه واشنگتن‌ پست درباره سناتور ایالت کنتاکی نظر مثبتی ندارند.

نگاهی به برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا

کروثامر نوشت که پائول نزدیک‌ترین شخص به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی است.

هایس درباره سیاست خارجی پائول نوشت: «راند اصلا از سیاست سر درنمی‌آورد.»

کریستول گفت: «درباره راند پاول به عنوان یکی از  انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌جهت مبالغه شده است. رسانه‌ها از پاول طرفداری می‌کنند، زیرا دیدگاه‌های لیبرال دارد و پیوسته آن‌ها را یادآوری می‌کند. گمان می‌کنم که پاول حتی از پدرش «رون پاول» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس نیز رای کمتری به دست آورد.»

گولدبرگ نیز با دید انتقادی نسبت به پائول گفت: «میان این‌که یک نفر «انزواگرا» باشد که البته پاول این‌طور نیست و اینکه «مداخله‌گر» نباشد که به نظر من توصیف بهتری از سناتور کنتاکی است، تفاوت زیادی وجود دارد.»

کار‌شناس واشنگتن‌ پست نوشت که مشکل این است که زمین سیاست برای پاول یک زمین ناهموار و کج است.

در عین حال کار‌شناسان روزنامه آمریکایی واشنگتن‌ پست برای برخی از اقدام‌ها از جمله اصلاحیه حکم زندان متهمان که پاول در سال‌های اخیر انجام داده است، وی را ستودند.

ویل نیز در انتقاد از پاول نوشت که وی تلاش می‌کند پایه سیاست خود را با گروه‌هایی بسازد که به طور معمول یا هوادار جمهوری‌خواهان نیستند یا مخالف آن هستند.

۵. تد کروز: مشکلات کروز از نظر کار‌شناسان روزنامه آمریکایی واشنگتن‌ پست با راند پاول برابری می‌کند.

نگاهی به برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا

کار‌شناسان واشنگتن‌ پست در عین حال اعلام می‌کنند که کروز با استفاده از احزاب‌ مردمی محافظه‌کار می‌تواند شگفتی ایجاد کند.

کریستول در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «کروز یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که بسیار دست‌کم گرفته شده است. شانس پیروزی وی ناچیز نیست.»

هایس نیز مانند کریستول اعلام کرد که سناتور تگزاس توسط رسانه‌های عمومی و حتی رسانه‌های جمهوری‌خواهان چندان مورد توجه قرار نگرفته است و بنا به‌‌ همان دلایلی که این رسانه‌ها ویژگی‌های کروز را دست‌کم گرفته‌اند، وی می‌تواند در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ راه خود را به خوبی بپیماید.

کروثامر با اشاره به اینکه کروز تنها چند سال است که به کنگره راه پیدا کرده است، وی را بی‌تجربه خواند و از روبیو در برابر وی ستایش کرد.

وی گفت: «کروز فقط حرف می‌زند، اما راه را باید رفت به‌جای آن‌که درباره راه حرف زده شود، باید کاری انجام داده باشید، اما کروز در دوران کوتاه فعالیت خود چنین چیزی را در کارنامه کنگره ثبت نکرده است.»

گولدبرگ تصریح کرد که کروز تمایل ناچیزی برای ساختمان ریاست‌جمهوری دارد، اما ویل ادعای کروز را مبنی بر این‌که بسیاری از گروه‌ها منتظر زمان مناسب برای حمایت از نامزد محافظه‌کار واقعی هستند، مطرح می‌کند.

ویل نوشت: «نیازی نیست که کروز برای تشکیل حزب محافظه‌کار جمهوری‌خواه نامزد شود.»

در هر حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به تحولات داخلی و بین‌المللی، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع کدام کاندیدا رقم زده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز