خبرگزاری کار ایران

جمهوری‌خواهان در تلاش برای تشدید فشارها به دموکرات‌های حامی توافق هسته‌ای هستند

کد خبر : ۲۷۳۲۸۹

سناتورهای جمهوری‌خواه تلاش می‌کنند اصلاحیه‌هایی را به لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران اضافه کنند تا دموکرات‌های حامی توافق را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، سناتورهای جمهوری‌خواه با اضافه کردن برخی اصلاحیه‌ها به لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای پیشنهادی توسط «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی و «بن کاردین» سناتور دموکرات ایالت مریلند، تلاش می‌کنند بر دموکرات‌های حامی توافق هسته‌ای با ایران فشار وارد آورند.

 «هری رید» سناتور ارشد ایالت نوادا و رهبر اقلیت سنا به همراه مقام‌های کاخ‌سفید درباره هرگونه تغییری که باعث بر هم خوردن تعادل موجود در مذاکرات هسته‌ای ایران شود، هشدار دادند.

برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی از جمله «مارکو روبیو» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور اعلام کردند که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط ایران باید به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای میان این کشور و گروه ۱+۵ قرار گیرد، درخواستی که به شدت توسط رهبران و مقام‌های ایرانی رد شده است.

روبیو به همراه «مارک کرک» سناتور جمهوری‌خواه ایالت ایلینوی خواستار افزوده شدن اصلاحیه آزاد شدن «جیسون رضائیان» خبرنگار آمریکایی-ایرانی واشنگتن‌پست در ایران شدند، اما «ماری هارف» سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که این موضوع با مذاکرات هسته‌ای ایران مرتبط نیست.

لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن آینده قرار است امروز-دوشنبه- در سنا مورد رای‌گیری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز