خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی:

مردم به دلیل کاهش قدرت خرید در مصرف شوینده‌ها صرفه‌جویی می کنند/ تولیدات‌مان را با کیفیت بالا و قیمت پایین به ترکیه صادر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۲۰۹

دبیر شورای تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی گفت: ما در نامه‌ای که به معاون اول رئیس جمهور هشدار دادیم که کاهش مصرف شوینده و مواد بهداشتی باعث افزایش مصرف دارو خواهد شد.

جمشید فروزش‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص میزان تولید کارخانه‌های زیرمجموعه این شورا گفت: ما هم اکنون در حد نیاز بازار در حال تولید هستیم اما چیزی که مشخص است رکود نیز بر روی کار ما تاثیر گذاشته است.

دبیر شورای تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی ادامه داد: در مصرف داخل رشدی نداشته‌ایم و می‌توان گفت با کاهش مصرف ناشی از صرفه‌جویی که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم است روبرو شدیم از طرف دیگر نیز با رشد کم جمعیت آن طور که باید میزان مصرف افزایش نیافته است. ما در نامه‌ای که به معاون اول رئیس جمهور در خصوص مشکلات خود زدیم این موارد را بیان کردیم و هشدار دادیم که کاهش مصرف شوینده و مواد بهداشتی باعث افزایش مصرف دارو خواهد شد.

جمشید فروزش در خصوص افزایش قیمت ارز و تاثیر آن در این صنعت گفت: این افزایش به نفع صادرکنندگان مواد داخلی است البته برای ما نیز انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند زیرا 40 درصد مواد اولیه ما وارداتی و بقیه از داخل تامین می‌شود اما باید این واقعیت را در نظر داشت که در بازار داخلی وضعیت بدتر خواهد شد زیرا افزایش قیمت باعث کاهش فروش در داخل خواهد شد.

وی در خصوص میزان صادرات مواد شوینده گفت: بازار صادراتی ما عراق، افغانستان و آسیای میانه است و در ترکیه توانسته‌ایم با کیفیت بالا و قیمت پایین بازار جدیدی را پیدا کنیم. از طرف دیگر با وجود آمدن اختلاف در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز امیدهایی برای صادرات به قطر ایجاد شده است برای همین در هفته‌های آینده برخی از شرکت‌ها در نمایشگاه قطر شرکت خواهند کرد.

فروزش تصریح کرد:‌ در حال حاضر صادرات ما نزدیک 200 میلیون دلار است در حالی که ظرفیت خود را می‌توانیم تا پنج برابر افزایش دهیم که این امر نیازمند کمک دولت است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت بازرگانی گفت: ما امروز رایزن اقتصادی به معنای واقعی نداریم و حتی این را به وزارت صنعت نیز تذکر دادیم. اگر این معاونت بتواند رایزنان اقتصادی ما را فعال کنند کمک زیادی به صادرات خواهد شد این افراد باید بتوانند پتانسیل منطقه ماموریت خود را به شرکت‌ها منتقل کنند و از طریق رفع محدودیت‌های صادراتی و حذف تعرفه‌های ترجیحی تولید داخل را نجات دهند چون بازار داخلی دیگر کشش سابق را ندارد و اگر می‌خواهیم در این وضعیت زنده بمانیم باید به فکر بازار صادراتی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز